• markorfri

    Kan detta vara att ägget fäste?

    Hej!

    Vi har börjat försöka att bli gravida. Detta är andra försöket.

    Jag hade ÄL för 7 dagar sedan enligt ÄLtest, och mens ska jag ha om 4 dagar.

    Igår, alltså 7 dagar efter ÄL, började jag helt plötsligt på kvällen må illa, det bara sköljde över en våg av illamående. Har aldrig varit med om det. Trodde jag skulle kräka på riktigt. Samtidigt kändes det som det drog i livmodern och magen blev också lite snurrig och gasig. Höll i sig i ungefär 3 timmar kanske. Men värst var det under 20 min för att sedan avta lite.

    Gick på toa och hade massor av flytningar, vita och genomskinliga.

    Kan detta var att ägget fäste? Har någon varit med om samma? Hoppas så på ett plus.. ????

    Och! Nu när jag gjorde ägglossningstest så har jag inte alls när appen säger, utan någon dag senare. Men appen flyttade mensen automatiskt i och med jag skrev in att jag hade ägglossning. Men mensen brukar ändå vara regelbunden +-1 dag.

    Alltså har jag kortare mellan ägglossning o mens?

  • Svar på tråden Kan detta vara att ägget fäste?
  • markorfri

    Okej. Men har följt ägglossningen med tester vare dag. Men man kanske kan få sånna flytningar efteråt också. ???????????

  • Hawk

    Vid första graviditeten kände jag av när ägget fäste, men det fattade jag först senare. Det högg till skarpt i livmodern och jag fick samtidigt en plötslig våg av illamående, såpass att jag trodde jag skulle kräkas. Det verkligen sköljde över mig. Minns inte hur jag mådde efter det. Om några dagar lär du veta.

Svar på tråden Kan detta vara att ägget fäste?