• Anonym (Anonym tjej)

    Sambo skriver med andra tjejer

    Hej! Jag är lite ny på det här och har aldrig skrivit på ett forum slm detta tidigare. Men jag behöver verkligen hjälp. Vänner och familj har jag såklart sökt svar från med det är lätt att de bara ställer sig på min sida för att de står mig närmast. Behöver en mer objektiva svar!

    Varning för en roman, haha...

    Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 1,5 år nu. För ungefär ett år sedan kom jag på honom med att skriva till en tjej han matchat med på Tinder och sedan träffat någon gång (detta innan vi träffades). Det blev inget mellan dom men dom har fortsatt hålla kontakten, även under tiden vi varit tillsammans. Det dom skrev var högst olämplig toch oacceptabelt, enligt mig, om man är tillsammans med någon. Sex var ett vanligt förekommande ämne. Jag konfronterade min kille och han förstod att han gjort fel och ångrade sig väldigt mycket.

    En del av hans förklaring var att de alltid haft den chargången men att det inte betydde något alls från hans sida och att han inte var ett dugg intresserad av henne. Han bad om ursäkt och lovade att aldrig prata med henne igen.

    Men nu, ett drygt år sedan har jag kommit på han med att prata med henne igen. På vilket sätt vet jag inte, bara att det är via Snapchat. Konfronterad honom om varför han gör så när han lovat något annat och varför han inte säger något till mig utan gör det bakom min rygg. Hans svar var att han inte sagt något för att han visste att jag inte skulle gilla det men att han inte trodde att det skulle spela någon roll såhär ett år senare, när dom dessutom inte skriver till varandra på det sättet. Förklarade att jag kände mig otrolig sårad över att han bryter ett löfte och dessutom gör det bakom min rygg! Tilliten försvann där och då.

    Dessutomhar han börjat prata rätt intensivt med en annan tjej under den här perioden. Hon skrev till honom ang. tips på ställen att besöka under sin resa och efter det tog det fart. Detta är också någon han matchat med på Tinder innan vi träffades men som det aldrig blev något med. Dom har aldrig setts kan jag tillägga. Hon bor ca 100 mil från där vi bor.

    Kontakten sker både på Snapchat och Instagram. De skickar inlägg och klipp till varandra. Verkar vara helt oskyldigt vad jag kunde se, men som sagt en väldigt intensiv kontakt.

    Och ja, jag har denna gång snokat i hans telefon då jag kände på mig att något var galet. Jag vet att detta är så fel gjort av mig och jag har både erkänt och bett om ursäkt för detta till min kille. Skäms väldigt mycket...

    Jag frågade honom om denna tjej också och efter lite påtryckningar från min sida sa han att han försökt dölja deras kontakt genom att skriv så lite som möjligt till henne när jag är i närheten, men även att han slagit av notiserna från Snapchat.

    Känner mig så fruktansvärt bedragen, sårad, otillräcklig och förnedrad. Vilket jag också förklarat för min sambo. Jag har också förklarat att det gör väldigt ont att han gjort något han vet sårar mig, men ändå värderat kontakten med dessa tjejer mer än mina känslor. Han förstår till viss del mina känslor och är ledsen att han sårat mig och gått bakom ryggen på mig, men han tycker i grund och botten att han inte gjort något fel alls.

    I samband med detta ställde jag också en teoretisk fråga till honom. (kanske onödigt och långsökt men...). Jag frågade om hur han skulle ha gjort om det en dag skulle visa sig att hon har vägarna förbi staden vi bor och vill träffas. Skulle han ha gjort det? Skulle han ha sagt något till mig? Fick varken ja eller nej, men han hade inte tyckt det varit konstigt alls om dom hade träffats.

    Blev så upprörd av detta. I mina ögon skulle det i så fall vara en dejt de går på!

    Jag tycker absolut att man kan ha kompisar av motsatt kön, men i det här fallet handlar det ju inte om en äldre vän, kollega eller liknande som han träffar och/eller umgås med regelbundet, utan någon helt ?slumpmässig? i mina ögon sett. Jag förstår inte detta behov av kontakt med andra tjejer... Räcker det inte med ?riktiga? vänner, familj och mig. Enligt han är det ju ?trist om man bara kan prata med varandra?...

    Vi har nått en slags kompromiss och kommit överens om att vara ärliga med varandra. Han ska av respekt för mina känslor inte ha den intensiva kontakten med någon tjej igen och inte vara den som upprätthåller någon vidare kontakt. Han ser det inte som något förbud från min sida. Han förstår att vi måste mötas någonstans på mitten om detta ska fungera och han säger även att han vill göra det för att han verkligen älskar mig och vill att det ska vara vi.

    Men jag vet varken ut eller in numera. Vi har det hur bra som helst i övrigt och han är världens finaste och gulligaste person annars. Men jag vet ärligt talat inte om jag kommer kunna lita på honom igen och om jag kan leva med någon som visar dessa ?varningssignaler? redan nu. Tänk om vi sitter där om tio år med barn och hus och han går över gränsen?

    Det kan man såklart aldrig veta med vem det än handlar om, men ja...

    Sen vet jag inte om jag kanske sätter ett slags förbud ändå? Är jag bara svartsjuk eller gör han faktiskt fel? Snälla, jag behöver hjälp.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-28 12:09
    Kan även tillägga att jag försökt vända på situationen för att få honom att förstå mig och mina känslor lite lättare. Svaret där var att han inte tänkt något nämnvärt på det och att han hade förstått mig. Vet inte hur jag ska tolka detta.

  • Svar på tråden Sambo skriver med andra tjejer
  • Anonym (Fia)

    Tycker det låter som att han har en flirtig kontakt och kanske söker bekräftelse. Någon liten spänning även fast det kanske nödvändigtvis aldrig behöver vara så att han någonsin skulle vara otrogen. Tycker dock det är respektlöst att inte respektera hur du känner. De flesta skulle nog känna lite tveksamheter över tight kontakt med okända personer eller att man söker nya kontakter och träffar motsatt kön när man har en fast relation. Jag är 100% på att min sambo skulle känna negativt om jag skulle göra så och jag vet att jag skulle bli galen om han sökte kontakt  med nya kvinnor- även om han aldrig skulle vara otrogen och det bara var vänskap. 

    Tycker INTE du överreagerar!

  • Anonym (Aldrig sluta)

    Talar av egen erfarenhet, han kommer aldrig sluta. Så höll mitt ex på under våra 5 år ihop. Jag grät, jag skrek, jag hotade att lämna om det händer igen. Inget hjälpte, han slutade aldrig utan kom på andra sätt att försöka dölja det för mig. Men jag kom på honom gång på gång. Jag orkade till sluta inte mer och lämade. Nu är jag ganska förstörd och kommer ha jättesvårt att kunna lita på en framtida partner. Han sårade mig så illa att jag just nu känner att jag aldrig mer vill ha ett förhållande, för killar bara ljuger, är otrogna och ständigt går bakom ryggen. Bättre att vara singel, leka runt och bara ha sig själv att tänka på.

  • Xzx

    Han är ju uppenbarligen bekväm med att gå bakom ryggen på dig och gör detta stup i ett, hela tiden.


    Verkligen inte en person du borde lita på. Alls...

  • Anonym (Anonym tjej)

    Tack för era snabba svar! Jag misstänker också att det här aldrig kommer att sluta. Vet nog innerst inne atg det enda rätta är att lämna honom, men detta så fruktansvärt svårt när man älskar någon...

    Att vi har gemenast kompisgäng gör det inte lättare.

    Men men, jag ska försöka samla kraft. Kommer nog må bäst av det i slutändan.

  • Anonym (Aldrig sluta)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2020-04-28 12:22:07 följande:

    Tack för era snabba svar! Jag misstänker också att det här aldrig kommer att sluta. Vet nog innerst inne atg det enda rätta är att lämna honom, men detta så fruktansvärt svårt när man älskar någon...

    Att vi har gemenast kompisgäng gör det inte lättare.

    Men men, jag ska försöka samla kraft. Kommer nog må bäst av det i slutändan.


    Jag kom på honom bara efter några månader in i förhållandet. Gör inte som mig, stanna i flera år. Det kommer att bryta ner dig. Vi hade också gemensamt kompisgäng men jag var så förstörd och arg att jag till slut inte orkade bry mig. Det är bara småsaker när mitt mående och självförtroende var i botten pga honom. Alla förtjänar någon som är ärlig, såna killar som din sambo och mitt ex kommer aldrig att ändra sig. Han håller på än idag på samma sätt mot sin nya tjej. Tro mig jag vet, han, skickar sms till mig som jag ALDRIG svarar på. Skickar han till mig kan jag garantera han skickar till andra tjejer också. Han lämnade sin Facebook öppen en gång. Han skrev flörtigt och sexuellt med 26 tjejer samtidigt, på ett creppy sätt också.
  • Barbro45

    Han fortsatte en kontakt som han hade innan ni träffades, de hade en lite väl intim ton mellan sig. Han ångrade sig och skulle upphöra. Han insåg att han gjort fel. Bra så långt. 


    Men sen börjar han igen och dessutom med ytterligare en person. Trots att han vet att det sårar dig. Han är alltså likgiltig för dina känslor så länge han själv har nöje av något. 


    Det mest oroande i det hela är att han ljög. Vi är många som lärt oss att om något ljuger, annat än vita lögner, även om annat om de tror att de kan komma undan med det. Om man förlåter gång på gång så vet det att de kan fortsätta. De behöver bara se ledsna ut, lova och lova. Men ord är billiga, kostar inget. 


    Är detta en person du vill leva med, som du vill ha som far till dina barn, är han en bra förebild, är det någon du vill bli gammal med.

  • Smed75

    Dax att han vlier ett ex låter det som.. Antingen det eller så börjar han respektera dig.. Du har tydligt dragit en gräns för vad som är ok.. Och den gränsen är ju inte ens konstig!! Jag skulle ha vett personen packa och dra om drt dessutom fortsätter!

  • lazlo09

    Jag hade aldrig accepterat att min tjej haft gedigna och till och med flörtiga chattar med andra män. Jag hade dumpat henne direkt.

  • Anonym (Snart som möjligt)

    Lämna!Han är inte redo för att vara trogen mot dig.Vissa blir aldrig det och dom ska vara singlar hela livet!

  • Smed75
    Smed75 skrev 2020-04-28 13:28:12 följande:

    Dax att han vlier ett ex låter det som.. Antingen det eller så börjar han respektera dig.. Du har tydligt dragit en gräns för vad som är ok.. Och den gränsen är ju inte ens konstig!! Jag skulle ha vett personen packa och dra om drt dessutom fortsätter!


    Blir ett ex.. Skyller på mobilen!
  • Anonym (Anonym tjej)

    Tacksam för era svar och tankar!?? Det blir ibland svårt att själv se saker och ting för vad det faktiskt är.

Svar på tråden Sambo skriver med andra tjejer