• JoeyB

    Positivt eller negativt?

    Jag tog ut min hormonspiral i februari och sedan dess haft mens två ggr. Andra gången var 2 dagar senare än första. Nu är mensen 7 dagar sen och jag hoppas såklart att det beror på graviditet. Tog ett test nu på dagen och känner mig väldigt osäker på resultatet. Dumt att jag bara köpte ett test. Någon som fått ett liknande resultat och var det isåfall positivt eller negativt?

  • Svar på tråden Positivt eller negativt?
  • Madida

    Du måste ju själv se att det är tydligt positivt? :)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • JoeyB

    Jag hoppas såklart det är positivt och jag ser ju att det är två streck ;) Det är ett RFSU-test och i anvisningarna står det att det andra strecket ska vara ljusrosa, rosa eller lila. På en av bildena med negativt resultat visas det andra strecket som ljust grått. Har svårt att de om det är npgon nyans i det svaga strecket eller om det bara är grått.

  • jowald

    Tycker det ser nyans av lila ut i testet så ser verkligen positivt ut. Hade jag vart du hade jag tagit ett digitalt som visar veckor med för de borde visa sig på de testerna med om de blir ett streck på detta???? spännande????

  • JoeyB

    Väldigt spännande! Tack för tipset. Ska testa ett digitalt test imorgon så får vi se vad det säger :)

  • Madida
    JoeyB skrev 2020-04-28 16:19:49 följande:

    Väldigt spännande! Tack för tipset. Ska testa ett digitalt test imorgon så får vi se vad det säger :)


    Det kommer säga att du är gravid :D
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • jowald
    JoeyB skrev 2020-04-28 16:19:49 följande:

    Väldigt spännande! Tack för tipset. Ska testa ett digitalt test imorgon så får vi se vad det säger :)


    Det kommer visa positivt, du måste höra av dig va det säger:) så spännande:)
Svar på tråden Positivt eller negativt?