• Anonym (Sara)

    Försäkringkassan ringde!?

    Hej hoppas någon kan hjälpa mig, såg idag att försäkringskassan försökt att ringa mig flera gånger (3st) jag har vid 2 tillfällen avvisat samtalet(detta var i mars) då jag arbetat och glömt att ringa upp för att jag har så mycket problem med telefonsäljare som ringer från alla möjliga nummer att tillslut orkar man inte söka upp varenda nummer.

    Imorse när jag var ute (telefonen hemma) så ringde de igen,och jag missade såklart samtalet. Kollade upp det och det ska vara FK.

    Jag har varit sjuk i februari och sedan en del i april,och sökt sjukpenning. 
    Jag har ringt tillbaka och spelat in ett meddelande då handläggaren inte svarade på mitt samtal. Min vän till mig sa att de ger 3 försök till att man svarar, sedan slutar de ringa och kan dra tillbaka sjukpenningen... Vad händer nu?! Har någon varit med om samma sak? 

  • Svar på tråden Försäkringkassan ringde!?
  • CitronTulo

    Har du pågående sjukpenning, eller har du inte fått beslut ännu?

    Nu har du ju lämnat meddelande, då ske de ringa upp inom två arbetsdagar.

  • Anonym (Sara)

    Jag har fått beslut om sjukpenning för de dagar jag var sjuk i februari.
    Min sjukpenning i April har jag inte fått något beslut än för.

  • Anonym (Åke)

    Du har lämnat meddelande till handläggare så du har iallafall kontaktat dem,
     så  handläggaren ringer upp dig, oroa dig inte. Om det nu inte visar sig vara en riktig "bitch",,,,
    Ett tips för att slippa tfn försäljare,skaffa True caller så slipper du skiten.

  • CitronTulo
    Anonym (Sara) skrev 2020-04-29 13:25:41 följande:

    Jag har fått beslut om sjukpenning för de dagar jag var sjuk i februari.
    Min sjukpenning i April har jag inte fått något beslut än för.


    Då hade de säkert någon fråga eller info om din ansökan i april!
    Men som sagt, de ringer säkert upp nu när du har lämnat meddelande.
Svar på tråden Försäkringkassan ringde!?