• 19malin96

    Ont när fostret rör på sig

    Hejhej!

    Under den senaste tiden har min krabat fått något konstigt för sig och det är att ge mig smärta vid varje Rörelse bebisen gör. Han ligger ner med huvudet och fötterna uppåt. Skulle väl lättast beskriva det som att han tar tag med fötterna för att kunna trycka sig neråt.

    Detta har gjort att jag inte kan göra något alls. Varje rörelse från bebisen gör så ont att jag viker mig.

    Är på riktigt rädd att han ska röra sig numera.

    Men så frågan är väl mer, någon annan som är med om liknande? Vet ni vad det kan bero på? Kan man uppsöka läkare för detta?

    PS. Han ligger bara på ena halvan av magen och jag är ändå i v.38 så förstår inte hur han får plats

  • Svar på tråden Ont när fostret rör på sig
  • Jag är bara jag

    Jag har haft väldigt ont med båda barnen och speciellt med andra. Han tog i så det kändes som han sparkade sönder njurarna! Man får försöka putta tillbaks så de ändrar läge litegrann och sen är det bara att stå ut.

  • Anonym (Kolla)

    Det är alltid bättre att kolla upp än att chansa! Hur gick det?

  • LittleSunshine84

    Är det vid revbenen? Det går en nerv där som är hemsk om bebisen trycker mot den. Det är ngn slags foglossning som jag ej minns vad heter men som kan uppstå i kombination av hur barnet ligger.

Svar på tråden Ont när fostret rör på sig