• Koncentration

    Konfronterade för första gången och tog dessutom första steget till det - Vad känner jag för någonting? Kan inte avgöra om det är negativt eller positivt..

    Hej!

    För första gången känner jag någonting i kroppen som jag inte kan avgöra om det är positivt eller negativt. Det är som om det är något mittemellan, liksom att jag både känner positivt och negativt samma gång. Som om jag gjort rätt och är stolt över mig själv, som om jag har numera utvecklats och blivit starkare, samtidigt som jag känner en negativt känsla, som är lik ångest.

    Jag har aldrig känt något liknade känsla förut. Det pirras i bröst/hjärtområdet främst och så darrar jag en smula i benen.

    Jag konfronterade idag angående om att saker och ting inte står rätt till inom någonting.

    Jag kände också att jag lärde att alla människor ljuger och alltid försöker undvika bort jobbiga saker. Som t.ex i samtalet så löd det vissa gånger: ''Det där minns jag inte''. Jag upplevde det som om att personen ljög för att undvika saker. Jag lärde mig mycket under denna konfrontationen. Mycket om att alla människor agerar exakt likadant vid jobbiga situationer.

    Men ändå känner jag en positiv och negativ känsla samma gång.

    Vad är det ens jag känner för någonting? Och det har varat i flera timmar nu. Samtalet löd endast ca 36 minuter. Det var ungefär vid 20:00 tiden som jag pratade med personen.

  • Svar på tråden Konfronterade för första gången och tog dessutom första steget till det - Vad känner jag för någonting? Kan inte avgöra om det är negativt eller positivt..
  • Tiffany

    Att konfrontera någon är alltid obekvämt och nervöst ifall man inte är van. Ju mer man vågar stå upp för sig själv desto mer vänjer sig kroppen.. första gångerna kan man få stress påslag mes hjärtklappning osv

    Har man dessutom lite social fobi el ej van att vara i centrum o konfrontera andra kan de bli starkare symtom ..man känner en stolthet men samtidigt obekväm känsla för att man inte är van.. så tror jag

  • Koncentration
    Tiffany skrev 2020-04-30 02:26:01 följande:

    Att konfrontera någon är alltid obekvämt och nervöst ifall man inte är van. Ju mer man vågar stå upp för sig själv desto mer vänjer sig kroppen.. första gångerna kan man få stress påslag mes hjärtklappning osv

    Har man dessutom lite social fobi el ej van att vara i centrum o konfrontera andra kan de bli starkare symtom ..man känner en stolthet men samtidigt obekväm känsla för att man inte är van.. så tror jag


    Låter vaninnigt klokt tycker jag. Jag vet inte om jag kände hjärtklappning men visst darrades jag hela kroppen. Så någon typ av stress kanske?
Svar på tråden Konfronterade för första gången och tog dessutom första steget till det - Vad känner jag för någonting? Kan inte avgöra om det är negativt eller positivt..