• Anonym (Nyfiken)

    Hur är ni i ett förhållande?

    Jag har funderat lite på hur jag är i ett förhållande jämfört med hur jag är singel, jag ändras lite men blir mer av mig själv på något sätt. Jag är singel nu men har reflekterat över hur jag ändras.

    I ett förhållande är jag lite mer svartsjuk och beskyddande men ger min partner "benefit of the doubt" så länge de inte testar min tillit på något onödigt sätt. T.ex.  går och sover hos en killkompis själva eller vill festa utan mig eller pratar med andra killar. Om de försöker visa att de är trogna så väljer jag att tro på det. Förutom det så är jag väldigt driven och håller oss i styr och ser till så att saker som vi ägnar oss åt tar oss framåt i livet. Jag gillar själv personlig utveckling och gillar att dela med mig av det och djupa diskussioner är också välkomna. Jag ser problem som uppstår i ett förhållande som "vi" mot problemet och inte jag mot min partner. Det kan lätt bli onödiga bråk om fel saker utan den inställningen har jag märkt ifrån egna erfarenheter. Jag skiftar också mellan att vara väldigt "tramsig" och seriös. Jag kan lätt skoja till det och vara lite löjlig men kan också vara världens mest seriösa kille och när det väl gäller är jag en klippa. Romantik är viktigt och gillar att överraska min partner med saker när hon minst anar det och bara göra henne glad över att hon är med mig och i gengäld vill jag ha saker som får mig att känna samma sak angående henne. Jag vill även ha rollen som mannen i förhållandet, som beskyddaren. Är det en insekt så tar jag ut den. En möbel skruvar jag ihop. En tung sak lyfter jag. Dörrar öppnar jag och hon frågar mig om saker som t.ex. "Är detta för lite kläder att ha på sig" eller liknande om det är kläder som visar väldigt mycket. Liksom visa att hon respekterar mig och min åsikt och bekräftar att hon enbart bryr sig om min uppmärksamhet.

    Hur är ni i ett förhållande och hur vill ni att er partner ska vara?

  • Svar på tråden Hur är ni i ett förhållande?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Igen) skrev 2020-04-30 15:15:04 följande:

    Varför har dina förhållanden tagit slut?


    Av tråkiga anledningar, aldrig för att det har varit något fel mellan oss. Väntade länge innan jag valde att investera i en tjej och träffade en som jag började gilla kort efter att jag började leta. Fick i samma veva ett jobberbjudande i Australien som var "take it or leave it" och det hade varit en dröm jag haft i måååånga år och den tjejen jag träffade i Sverige skulle även plugga på annan ort så vi bestämde oss för att göra slut helt och hållet. I Australien så dejtade jag och där träffade jag en som jag föll för, men tänkte göra slut innan vi blev seriösa för att inte gå igenom samma sak igen. Men så tänkte hon flytta hit med mig och vi provade långdistans men det funkade inte. 

    Och det är de 2 riktiga förhållanden som jag har haft och håller på att läka nu från mitt förra men börjar känna mig mer och mer redo. Men var lite nyfiken på hur andra är i förhållanden för det har varit lätt för mig att få riktigt bra flickvänner. Så undrade hur andra brukar bete sig i sina förhållanden eller om mina flickvänner bara var normala tjejer som jag tyckte om och därför var de bra flickvänner, kanske en blandning, men oavsett kul att höra hur andra är i ett förhållande.
Svar på tråden Hur är ni i ett förhållande?