• busan00

    Någon som är rädd för covid19?

    Är de någon mer än jag som är rädd för corona? Detta börjsr bli för mkt nytt å förstör hela Sverige å dessutom att Kina gjorde detta med flit för de ville ha en ny stadsminister de är ju helt sjukt de borde få böter för detta då de riskerat jela Sverige för deras liv .

  • Svar på tråden Någon som är rädd för covid19?
  • Elin P

    Nej det tillför inget i mitt liv att gå runt och vara rädd. Följer folkhälsomyndighetens rekommendationer men för övrigt lever vi som vanligt. Jobbar för övrigt med Covid-patienter dagligen och har troligt redan haft sjukdomen. Är inte i riskgrupp så lindrigt förlopp.

  • busan00
    Elin P skrev 2020-05-01 13:58:47 följande:

    Nej det tillför inget i mitt liv att gå runt och vara rädd. Följer folkhälsomyndighetens rekommendationer men för övrigt lever vi som vanligt. Jobbar för övrigt med Covid-patienter dagligen och har troligt redan haft sjukdomen. Är inte i riskgrupp så lindrigt förlopp.


    2 kompisar t mig 33 å 30 år ingen i riskgrupp men dog båda två. Spelar ingen roll om man följer folkhölsomyndigheten eller inte. De är de som är så sjukt att fullt friska människor på äveb barn dör.
  • Elin P
    busan00 skrev 2020-05-01 14:25:42 följande:

    2 kompisar t mig 33 å 30 år ingen i riskgrupp men dog båda två. Spelar ingen roll om man följer folkhölsomyndigheten eller inte. De är de som är så sjukt att fullt friska människor på äveb barn dör.


    Är ändå väldigt sällsynt att yngre friska och i synnerhet barn dör. Är nog större risk att dö isåfall av något annat i den åldern, tex cancer eller trafikolyckor. Och det går jag inte heller runt och funderar på. Det är bra att hålla sin oro på rimlig nivå och kan man inte det så behöver man kanske någon att prata med.
  • Elin P

    Beklagar dock att två av dina så unga vänner utan riskfaktorer dog. Det måste vara extrem otur verkligen.

  • Feminina
    busan00 skrev 2020-04-30 16:07:21 följande:

    Är de någon mer än jag som är rädd för corona? Detta börjsr bli för mkt nytt å förstör hela Sverige å dessutom att Kina gjorde detta med flit för de ville ha en ny stadsminister de är ju helt sjukt de borde få böter för detta då de riskerat jela Sverige för deras liv .


    Vad har jag missat? Kina gjorde detta med flit?
  • busan00
    Feminina skrev 2020-05-02 10:09:33 följande:

    Vad har jag missat? Kina gjorde detta med flit?


    Kina släppte ju ut detta från labbet för de ville ha ny stadsminister? Stod på Aftonbladet för ett tag sen
  • Feminina
    busan00 skrev 2020-05-01 14:25:42 följande:
    2 kompisar t mig 33 å 30 år ingen i riskgrupp men dog båda två. Spelar ingen roll om man följer folkhölsomyndigheten eller inte. De är de som är så sjukt att fullt friska människor på äveb barn dör.

    Jag har full förståelse att det är obehagligt, då man inte har en aning om hur man kommer drabbas. Känns lite som ett lotter. Jag som är i riskgrupp kanske ändå klarar mig, medan en ung och frisk har otur att gå bort. 


    Hoppas att rädslan släpper lite med tiden.

  • Feminina
    busan00 skrev 2020-05-02 10:13:28 följande:
    Kina släppte ju ut detta från labbet för de ville ha ny stadsminister? Stod på Aftonbladet för ett tag sen
    Det har jag i så fall missat?Har bara läst att Trump sagt det,men att han inte fick uttala sig mer än så.

    Beklagar din förlust  Gråter
  • Feminina
    busan00 skrev 2020-05-02 10:13:28 följande:
    Kina släppte ju ut detta från labbet för de ville ha ny stadsminister? Stod på Aftonbladet för ett tag sen
    Det har jag i så fall missat?Har bara läst att Trump sagt det,men att han inte fick uttala sig mer än så.

    Beklagar din förlust  Gråter
  • Elin P
    busan00 skrev 2020-05-02 10:13:28 följande:

    Kina släppte ju ut detta från labbet för de ville ha ny stadsminister? Stod på Aftonbladet för ett tag sen


    Man kan nog vara lite källkritisk gällande sanningen i saker som Trump säger och vad som står i Aftonbladet....
  • USA111

    Förut var man antivaccer men nu har 7 i släkten corona och mormor är på sjukhus och har covid och kanske ej klarar sig. jag är vaccad med inget jag sagt till dem på jobbet eftersom man har special schema och det vill man fortsätta med. vill ej jobba med de andra. så skönt slippa dem

Svar på tråden Någon som är rädd för covid19?