• Barnsligamor

    Hjälp ! Hur ska jag ta det här beskedet idag ?!

    Hej ! Hade sista mens den 22 mars plussade på stickan den 20april . Enligt sista mens är jag beräknad 27 dec. Idag vecka 5+4 åkte jag in på gyn akuten pga av magont som strålade ner i rumpan . Efter en lång väntetid gick jag in och får göra VUL. (Medans jag väntade så var jag och gjorde nr 2 och smärtan började avta) kände att det gjorde ont i magen när han höll på med ultraljudstaven åt olika hål men annars hade jag inte ont i magen länge . på vul konstaterar dom att jag har en tom fostersäck . Samt att den är avlång ? Dom konstaterar även att jag har en hjärtformad livmoder ... Och att jag har för lågt hcg . har två barn sen innan samt två missfall och två aborter . Aldrig någon som sagt detta om min livmoder till mig . Så nu har dom tagit hcg prov i blodet som jag ska göra igen på måndag för att se om den ökar eller inte . Så får svar på tisdag ! Är super orolig om vad detta är ! Någon som kan hjälpa mig med svar ? Någon som varit med om detta ! Jag har inte haft någon blödning överhuvudtaget samt att jag tog en digital clerblue för 4 dagar sen som visade 2-3 veckor .

  • Svar på tråden Hjälp ! Hur ska jag ta det här beskedet idag ?!
  • Limarie

    Vad synd när man får såna svar. Vet du vad HCG värdet var? Viktigt är sedan ff att den fördubblas ca varannan dag. 

    Oftast syns ju inte så mycket på VUL så tidigt i v6 plus att du kanske inte vet 100% exakt vilken dag befruktningen skedde. Kanske du är bara 4+6 el liknande och då syns inte alls mycket mer än en säck.

    Vi håller tummarna nu!

  • Barnsligamor
    Limarie skrev 2020-04-30 17:41:32 följande:

    Vad synd när man får såna svar. Vet du vad HCG värdet var? Viktigt är sedan ff att den fördubblas ca varannan dag. 

    Oftast syns ju inte så mycket på VUL så tidigt i v6 plus att du kanske inte vet 100% exakt vilken dag befruktningen skedde. Kanske du är bara 4+6 el liknande och då syns inte alls mycket mer än en säck.

    Vi håller tummarna nu!


    Tack för ditt svar !! Hoppas på det bästa! Har nu under kvällen även fått strålningar i underlivet till magen .. så räknar med det sämsta nu tyvär . Om det är något positivt så är det en överraskning.
Svar på tråden Hjälp ! Hur ska jag ta det här beskedet idag ?!