• BBiatra

    Hjälp mig tolka honom?

    har en fundering, hjälp mig tolka detta.

    Var för några dagar sedan hos en kille jag tidigare varit på g med, vi (han, mer eller mindre) bröt som vänner för ett år sedan och har därefter setts som friends with benefits ett par gånger.

    När vi sover så är han väldigt omtänksam och fysisk (ömhet/närhet, liksom) överlag. Han ser till att det alltid finns någon hudkontakt, oavsett om jag vänder på mig eller om han gör.

    Så förra veckan, när vi inte setts på ett tag så sov jag över och han betedde sig som vanligt. Jag lägger mig nära med en arm runt honom.

    Efter en stund så säger han att han blir typ ängslig och att massa tankar far runt, av tvåsamheten/närheten. Han säger att han gärna ger kärlek men klarar inte av att ta emot den typ, har enligt egna ord en barriär uppe och "stänger av/ute" känslorna i rädsla för att vara sårbar igen, efter att hans ex fuckade honom. Han fortsätter med att säga att han funderar på att prata med någon om detta.

    Jag frågar om jag ska sluta men han säger nej och påpekar att vi bara pratar om det.

    (Kan tillägga att dom senaste par gångerna vi pratat så är det jag som hört av mig och han mer eller mindre direkt frågat om vi ska ses, oavsett vad jag skrivit, men han tar inget eget initiativ.)

    Så nu funderar jag. Varför ta upp det om han ändå inte ville att jag skulle sluta?

    Jag kommer på tre olika alternativ, men jag vill ändå veta vad ni tänker om detta.

Svar på tråden Hjälp mig tolka honom?