• Fri 1 May 2020 00:24
    248 visningar
    0 svar
    0
    248

    Snurrig av allt, hur gjorde ni med FP, deltid, syskon m.m?

    Hej, som rubriken lyder så är jag helt snurrig av alla regler och vad som gynnar en bäst.

    Hoppas det finns något proffs här inne som kanske kan hjälpa mig på traven! ????

    Så i höst är det dags för mig att återgå till mitt arbete och mitt barn ska börja förskolan.

    Min fundering är om man tex vill jobba deltid säg 80% måste man ta ut en FL dag för att behålla sin nuvarande SGI?

    Min tanke var att eventuellt vara ledig en dag i veckan men om det inte går får jag jobba heltid.. (har inte pratat med min chef än.)

    Min sambo och jag kommer turas om att hämta/lämna och han har ett flexibelt schema så vårt barn inte kommer ha långa dagar i slutändan. Men tänker att en ledig dag i veckan kunde vara positivt att få lite extra kvalitétstid tillsammans! Ni som är lediga en dag med era barn, hur upplever ni det?

    - Men vad händer om man väljer att jobba deltid men inte tar ut någon FL? Vi vill gärna försöka att få ett syskon inom en framtid. Om man lyckas bli gravid innan första barnet blir 1 år och 9 månader behåller man sin nuvarande SGI? Även om jag inte tar ut en FL?

    Det finns såklart ingen garanti att man blir gravid inom den tidsperioden! så då undrar jag bara vad dom händer om man nu inte lyckas? Sänks min SGI då för jag inte har heltid? Ber om ursäkt om jag skriver rörigt.. hoppas ni har överseende! ????????

Svar på tråden Snurrig av allt, hur gjorde ni med FP, deltid, syskon m.m?