• lillalillas

    Är det normalt att strecket inte blir starkare?

    Hej! Hoppas ni kan hjälpa mig för jag håller på att bli galen här hemma.

    Det är vår första IVF och vi var tvungna att göra totalfrys då jag blev överstimulerad. IVF pga manlig faktor. Jag är på RD 10 med en blastocyst idag (FET 21/4) och såklart så har jag tjuvtestat sedan i måndags... Jag har haft ont i brösten och liknande mensvärk sedan måndag. Testdag är på RD 14.

    I måndags var det negativt.
    I tisdags testade jag med RFSU testa ofta och det var positivt, svagt men ändå ingen tvekan.
    I onsdags testade jag med RSU testa ofta och fick samma styrka på strecket men tog då också ett Clearblue digital och fick svaret "1-2 veckor". Skulle fått mens på onsdagen men inte fått den än.
    Idag, fredag, testade jag med RFSU testa ofta och ett Clearblue. Fick samma styrka på RFSU-testet som tidigare och ett svagt + på Clearblue. 

    Efter testandet idag så känns det som alla mina symptom har försvunnit, inte ont i magen och inga ömma bröst. Jag är så himla nervös eftersom strecken inte blir starkare... Kan allt stå rätt till även om strecket inte blir starkare på tre dagar? Är det tecken på missfall eller utomkvedshavandeskap? Jag vill inte vara glad och hoppas i onödan om det redan är kört. Vi har försökt så länge och att eventuellt behöva vänta till hösten med nästa FET gör mig förtvivlad.

    Har nån varit med om samma sak och hur gick det för dig i såfall?

    Kram

  • Svar på tråden Är det normalt att strecket inte blir starkare?
  • Limarie

    Jag förstår din oro. För mig var det likadant. Men HCG fördubblas först ca varannan dag. Och testen från RFSU är inte så bra heller. Kollar med det digitala test om några dagar igen. Eller ta ett annat märke. Men låt minst gå en dag emellan att du testar. Jag hade till och med svagare test nån dag. Men nu är jag gravid v16.

    Håller så tummarna !


    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • Limarie

    Jag förstår din oro. För mig var det likadant. Men HCG fördubblas först ca varannan dag. Och testen från RFSU är inte så bra heller. Kollar med det digitala test om några dagar igen. Eller ta ett annat märke. Men låt minst gå en dag emellan att du testar. Jag hade till och med svagare test nån dag. Men nu är jag gravid v16.

    Håller så tummarna !


    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • lillalillas

    Jag testade negativt idag efter fortsatta svaga test. Så ledsen. :( Hur länge måste man vänta på att mensen ska komma när sånt här hänt?

    Tack ändå för peppen Limarie!

  • Limarie

    Jag beklagar.

    Alltså mensen kommer nog ändå som vanligt, kanske några dagar senare.


    Embryodonation 2020 - BF 22/10
Svar på tråden Är det normalt att strecket inte blir starkare?