Anonym (Det finns!) skrev 2020-05-01 23:01:49 följande:
Jag har hyfsat normal lutealfas på 11-12 dar så har inte anv krämen av den anledningen (o upplevde inte heller att lutealfasen blev längre) utan för att jag har flera sena missfall bakom mig och är i den åldern då kroppen kan börja få svårt att producera tillräckligt med progesteron. Jag ville dessutom inte börja blanda in vården för känner att det skulle ha skapat en extra press och stress kring barnskaffandet och för oss kändes det som en privat angelägenhet som vi helst ville sköta själva. (men hade det inte tagit sig på ett år eller resulterat i fler mf/ma så hade vi så klart sökt professionell hjälp!) Hur kostnaden står sig jmf ned att få det utskrivet vågar jag inte uttala mig om.
Okej jag förstår. Jag läste lite om progesteronbrist nu på nätet och symtomen tycker jag inte stämmer in på mig, så vart fundersam. Vi har ju ett barn sedan innan och hur lutealfasen var då vet jag inte, hon kom till på första försöket så behövde aldrig tänka på det som nu. Vet inte om en lutealfas kan ändra på sig efter man fått barn?