• Johaanna

    Knep för att sluta tänka på att man vill bli gravid

    Hej!

    Varje gång jag har ägglossning slutar det alltid med att jag funderar konstant i två veckors tid om vi äntligen har lyckats denna gången, jag börjar planera allting, och övertänker allt. Jag kan verkligen inte koppla bort tankarna på graviditet någon gång under dessa två veckor. Så vad är era bäst tips på att kunna koppla bort tankarna så mycket som möjligt under de veckorna innan man kan ta ett test?

    Detta bryter verkligen ner mig och det gör ondare för varje gång som testet är negativt.

  • Svar på tråden Knep för att sluta tänka på att man vill bli gravid
  • JohannaHanna

    Hej,

    Har inga bra tips, kanske onödigt att svara ???? tror inte att man Kan tänka bort det, är hopplöst. Har trillat dit inför båda mina barn (vilka tog tid). Försökte intala mig själv att jag inte tänkte på det men var bara att lura mig själv. Sorry, var inga bra råd men kanske stöd i att det är helt naturligt.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Det bästa är att fokusera på något annat, aktivera dig på något sätt. Musik är också bra. Sedan är det inte fel att tänka på att man vill bli gravid, men du kanske gör det för mycket och då är det bra att kunna koppla bort tankarna ibland.

Svar på tråden Knep för att sluta tänka på att man vill bli gravid