• Sat 2 May 2020 04:19
    2277 visningar
    5 svar
    5
    2277

    Ergobaby Embrace

    Hej!

    Har du en Ergobaby Embrace?

    Eller provat en?

    Berätta vad du tycker!

    Hur funkar den till nyfödd?

  • Svar på tråden Ergobaby Embrace
  • Sat 2 May 2020 07:21
    #1

    Jag tycker att den är fantastisk till nyfödd. Lätt att använda, mjuk och gosig (snygg också) och bebisen sitter SÅ bra i den. Jag försökte bära vår nyfödde son i vår gamla Ergobaby Adapt i höstas men han satt inte bra i den av någon anledning, Adapten tryckte för hårt bakpå hans knän så fötterna blev blå. Då köpte vi en Embrace och det var en helt annan sak.

    När han var sådär tre-fyra månader tyckte jag att han kändes lite tung för den, jag fick ont i ryggen av den, och då passade vår vanliga Adapt mycket bättre. Men till en nyfödd är den klockren.

    Det jag gillade mest var att man kan göra tyget så stort så att det täcker hela ryggen, man sprider ut vikten på ett stort område liksom. Och sen är den så liten och nätt så man kan ha en vanlig kofta över utan att det ser ut som att man har en puckelrygg ;) Den tar ingen plats alls och väger inget. Och superenkel att använda. Jag har inget negativt att säga alls, förutom att man kanske inte vill bära ett äldre barn i den (som de visar i reklamen). Då är en annan Ergosele ett bättre val.

  • Sat 2 May 2020 08:18
    #2
    Solblomma30 skrev 2020-05-02 07:21:45 följande:

    Jag tycker att den är fantastisk till nyfödd. Lätt att använda, mjuk och gosig (snygg också) och bebisen sitter SÅ bra i den..


    Stort tack för svar! Tycker den verkar smidig och bra. Inte så fruktansvärt dyr heller. Men bra att ställa in sig på att den bara funkar första tiden.
  • Sat 2 May 2020 10:16
    #3
    Mint skrev 2020-05-02 08:18:17 följande:

    Stort tack för svar! Tycker den verkar smidig och bra. Inte så fruktansvärt dyr heller. Men bra att ställa in sig på att den bara funkar första tiden.


    Fördelen med Ergobaby är att de oftast har ett väldigt bra andrahandsvärde. Jag har köpt och sålt en massa olika Ergo-selar genom åren. Jag har köpt begagnat och sålt för samma pris 1-3 år senare. Så det blir inte så fasligt dyrt även om selen inte är jättebillig. De är i så bra kvalitet så de går ju inte sönder.
  • Sun 3 May 2020 08:56
    #4
    Solblomma30 skrev 2020-05-02 10:16:06 följande:

    Fördelen med Ergobaby är att de oftast har ett väldigt bra andrahandsvärde. Jag har köpt och sålt en massa olika Ergo-selar genom åren. Jag har köpt begagnat och sålt för samma pris 1-3 år senare. Så det blir inte så fasligt dyrt även om selen inte är jättebillig. De är i så bra kvalitet så de går ju inte sönder.


    Tack! Bra tips, håller lite utkik på Tradera men det kan nog vara så att just Embrace är så ny att det inte finns så många på andrahandsmarknaden än.
  • Sun 3 May 2020 16:28
    #5
    Mint skrev 2020-05-03 08:56:40 följande:

    Tack! Bra tips, håller lite utkik på Tradera men det kan nog vara så att just Embrace är så ny att det inte finns så många på andrahandsmarknaden än.


    Ja, jag letade efter Embrace begagnad i september/oktober och de fanns inte ute på marknaden då. Nu kanske det finns fler :) Jag sålde som sagt vidare min efter några månader så fler kanske gör samma sak! Hoppas du hittar en!
Svar på tråden Ergobaby Embrace