Någon som har Coop MasterCard?
Funderar på att skaffa Coop mastercard men kan inte riktigt bestämma mig.
Ni som har det, är ni nöjda?
Vi är en familj på 2 vuxna, 2 barn under 6 år samt en 30kg-hund :D
Funderar på att skaffa Coop mastercard men kan inte riktigt bestämma mig.
Ni som har det, är ni nöjda?
Vi är en familj på 2 vuxna, 2 barn under 6 år samt en 30kg-hund :D
Jag är nöjd, man kan handla på det:)
Fick också mejl om det idag. Också sugen på att skaffa.
Jag vill egentligen inte ha ett kreditkort. Men om man betalar i slutet av varje månad så blir det ingen extra kostnad som jag förstått det?
Det är ju poängen man vill åt. Och bara att samla poäng i olika affärer, och t.ex nät man tankar borde man ju vinna på. Men sen kostar det ju nästan 300kr/år. Det behöver man också ha i åtanke.
Vill dom sagt aldrig handla över vår budget och bli skyldig pengar. Men det verkar bra att kunna samla poäng (som blir till pengar) på allt vi handlar.
Jag är kluven..
Mitt vanliga Mastercard kostar 250 per år så det är väl ingen större skillnad. Jag känner inte behovet men så gör jag väldigt få större inköp och klarar mig bra på det som jag har.
Vi har haft det i många år. Vi betalar alltid hela räkningen vid månadsskiftet. Jag tycker inte om kreditkort, men ibland är det bra att ha. Vi har nästan allt vårt sparande i fonder, så det kan ta upp till en vecka att få ut pengarna. Då är det bra med kreditkort för att t.ex betala veterinären på jourtid, åka taxi till akuten , hyra bil etc.
Jag har Coop Mastercard, men antagligen en äldre variant eftersom mitt är utan årsavgift. 300 kr/år är ganska mycket, så testa att kolla på tex. OKQ8s kreditkort istället. Det fimms många olika kort som erbjuder poäng, cashback, m.m.s vilket som passar bäst beror på personliga handlingsmönster tror jag.
Jag betalar alltid mina räkningar i tid för att undvika ränta. Det är skönt att ha extra skydd när man köper saker med kreditkortet tex. om en vara skulle försvinna på posten.
Jag har det, men handlar du inte på coop och dess partners måste du handla ganska mycket för att komma upp i 300 kr bonus, så du täcker kortavgiften.
Annars funkar det bra, jag har autogiro på hela summan.
Anledningen till att jag skaffade det var att jag har 2 ica kort som var mastercard och jag ville ha ett visa också. Jag (har ett stort kontrollbehov.... och) reser endel (på egen hand) till halvkonstiga länder där bankomater inte riktigt fungerar så bra och ibland inte på olika märken av kort. Nu har även coop ändrat till mastercard, tyvärr. Dessutom i rädsla för rån, skimming osv gillar jag att ha tre kort med mig som inte är det kort som är kopplat till min bank med lönekonto och spar så jag kan ha en begränsad summa pengar med mig.