• Hohohiheedk3

    Nya grannar kör hög musik varje dag hela dagarna.

    Hej alla.

    Nu är det så vi har fått 2 yngre systrar som har flyttat ovanför oss. Och detta märker vi med musik från 07-23 hela dagarna och det är svinhögt.

    De borrar också och sågar på balkongen. Självklart ska man få leva i sitt hem och göra saker.

    Men när de kör musik konstant hela dagarna och så högt så börjar man tröttna.

    Har ni något tips på få dem tystare? Jag är okej om de kör någon gång men nu är det varje dag konstant. Jag blir tokig.. Visst är det tiden man får låta men ha så överdrivet högt hela tiden? Respektlös så jag blir galen..

  • Svar på tråden Nya grannar kör hög musik varje dag hela dagarna.
  • honkie

    Bor du i hyresrätt så kolla med värden vad som gäller.

    Brukar finnas nedskrivna tider då man ska väsnas mindre.

    Under dagtid kan man inte klaga som mycket tyvärr, stör man sig för mycket på ljud så får man hitta ett hus i skogen... Eller ett lugnare område

  • Anonym (Db)

    Installera decibelmätare i mobilen och mät oljudet.
    Det finns gränser som måste följas.

  • myskmalva

    Prata med dem! Unga människor som just flyttat hemifrån har ofta inte riktigt fått kläm på vad som är acceptabelt beteende. De kanske inte ens bott i lägenhet tidigare så att de förstår hur mycket deras musik hörs hemma hos er.

  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Och vad säger hyresvärden när du lämnar klagomål?

  • Anonym (Kärring mot strömmen)
    honkie skrev 2020-05-02 15:13:10 följande:

    Bor du i hyresrätt så kolla med värden vad som gäller.

    Brukar finnas nedskrivna tider då man ska väsnas mindre.

    Under dagtid kan man inte klaga som mycket tyvärr, stör man sig för mycket på ljud så får man hitta ett hus i skogen... Eller ett lugnare område


    Jodå, även dagtid ska det vara relativt lugnt. Man får inte dåna på som en Ullevikonsert bara för att klockan är två på em.
  • Anonym (lll)

    Steg ett är att ringa på och tala om för dem hur mycket det låter ner till er och att det inte fungerar att ha det så. Förhoppningsvis räcker det

  • MsFry

    Som andra har sagt: man får inte väsnas hur som helst även om det är dagtid. Hög musik kan absolut klassas som störning. Prata med dem, de kanske inte är vana vid att bo i lägenhet och inser inte att de stör. Bryr de sig inte om det kontaktar du hyresvärden om det är hyresrätter. Annars pratar ni med styrelsen i föreningen om ni bor i

    Brf.

  • Hohohiheedk3

    Tack för alla tips! Jag håller med er.

    Nu har vi lämnat en lapp utanför deras dörr. De kör sjukt högt nu igen som det vore en konsert eller fest.

    Får hoppas de sänker när de ser lappen.

    Min sambo vaknade 08.30 av deras musik. Och en gång så skulle vi sova 22.30 och de körde de gitarr så vi ej kunde sova. Men ja annars hög volym hela dagarna. Hoppas de tar detta på allvar för är inte kul att vara hemma när man behöver lyssna på ofrivillig musik jämt.

    Men får hålla tummarna!

  • Anonym (Db)
    Hohohiheedk3 skrev 2020-05-03 11:16:08 följande:

    Tack för alla tips! Jag håller med er.

    Nu har vi lämnat en lapp utanför deras dörr. De kör sjukt högt nu igen som det vore en konsert eller fest.

    Får hoppas de sänker när de ser lappen.

    Min sambo vaknade 08.30 av deras musik. Och en gång så skulle vi sova 22.30 och de körde de gitarr så vi ej kunde sova. Men ja annars hög volym hela dagarna. Hoppas de tar detta på allvar för är inte kul att vara hemma när man behöver lyssna på ofrivillig musik jämt.

    Men får hålla tummarna!


    Det hade nog gett bättre reslutat att ringa på... men hoppas lappen hjälper.
Svar på tråden Nya grannar kör hög musik varje dag hela dagarna.