• Tjena8765

    Säng

    Har en fundering är lite sugen på och byta säng, är 19år kille kan man köpa en dubbelsäng trots att man fortfarande bor hemma hos föräldrar. För kommer har nytta utav dubbelsäng för är på väg och få förhållande med en tjej.

    Vet inte om jag frågar på rätt ställe men jag provar här får vi se

  • Svar på tråden Säng
  • Tjena8765

    ah ajemän. Eller kan man sova båda två i en 90 säng det känns trångt jag är visserligen smal o hon med tror ja.

  • Pope Joan II
    Tjena8765 skrev 2020-05-02 16:54:11 följande:

    ah ajemän. Eller kan man sova båda två i en 90 säng det känns trångt jag är visserligen smal o hon med tror ja.


    Det beror väl på hur man gillar att sova. Tätt omslingrade på liten yta eller med luft emellan. 

    Du kan ju köpa en mellanstor säng? 120, 140 eller 160?
  • Tjena8765

    Ah precis. Sen vet ja inte typ en bäddsoffa är dom sköna och ligga i?

  • Tjena8765

    Ah precis. Sen vet ja inte typ en bäddsoffa är dom sköna och ligga i?

  • Pope Joan II
    Tjena8765 skrev 2020-05-02 17:21:08 följande:

    Ah precis. Sen vet ja inte typ en bäddsoffa är dom sköna och ligga i?


    Personligen tycker jag inte det. Skulle du gilla att bädda ut och ihop en bäddsoffa två gånger per dag?
  • nnnnnnnn

    Innan man har barn så tycker jag att det är rätt gott om plats i en 120 cm bred säng.
    Då kan man ha lite luft emellan, men när barn vill sova mellan föräldrarna så går det inte längre!

    Så 120 cm bred är en bra kompromiss, gott om plats, men ändå inte så bred att den tar upp ett helt rum.

    (Finns även 140 cm och 160 cm (eller 2 st 80 cm breda, bredvid varandra) sängar, man måste inte ha 180cm.)

Svar på tråden Säng