• lillalillas

    När kommer mensen?!

    Jag har testat svagt positivt för första gången för några dagar sedan efter första FET men nu när jag testade igen är det negativt. Testet blev aldrig starkare på 5 dagar så antagligen kemisk graviditet eller missfall? När kommer mensen/blödning när man testat negativt? Är på RD 12 nu och testdag på RD 14.

  • Svar på tråden När kommer mensen?!
  • Jag är bara jag

    Hur många dagar odlades embryot? Det kan göra skillnad på när man hinner testa plus och när mensen kommer eller om det räknas som missfall. Är det regelrätt missfall kan blödningen dröja, men kommer oftast ganska snabbt så tidigt. Tar du förresten progesteron? Det kan också fördröja en blödning. Tycker du ska avvakta tills formell td och testa då igen.

  • lillalillas

    Tack för svar! Det är FET med en fem dagars blastocyst i naturlig cykel och har inte fått progesteron. Jag testade svagt positivt RD 7-11 men idag RD 12 är det negativt... I vanliga fall skulle min mens kommit i onsdags (RD 8) men vet ej om BIM ändras i o m FET.

  • Jag är bara jag
    lillalillas skrev 2020-05-03 18:37:13 följande:
    Tack för svar! Det är FET med en fem dagars blastocyst i naturlig cykel och har inte fått progesteron. Jag testade svagt positivt RD 7-11 men idag RD 12 är det negativt... I vanliga fall skulle min mens kommit i onsdags (RD 8) men vet ej om BIM ändras i o m FET.
    Nej, har man inte tatt progesteron ändras inte BIM vid FET utan då kommer mensen när den ska ifall man inte blitt gravid. Tycker inte du ska kasta in handduken än! Har du testat med samma märke på gravtestet alla gånger? Kanske bara kissat för nyligt just idag? Håller en tumme åt dig!
Svar på tråden När kommer mensen?!