• Rosalappenx

    Yrsel tidig gravid

    Hej!

    Jag som många andra gravida lider av illmående, jag har ett barn sen innan och jag spydde under första perioden där men denna graviditet är värre. Jag är i vecka 11 och har spytt mycket sen vecka 7, det har blivit värre med veckorna, spyr från morgonen när jag vaknar till jag går och lägger mig, ibland håller jag kvar mat men oftast spyr jag upp det med, det räcker att det triggas igång nått, kaffe lukt, rök lukt, lukter överhuvudtaget, borsta tänderna osv. Men nu det senaste veckan har jag knappt klarat hålla mig uppe stående eller gå utan att känna att jag svimmar. Jag känner mig frånvaro och inte alls glad. Detta är jätte jobbigt. Någon mer som varit med om liknade eller kan ge råd och tips ?

  • Svar på tråden Yrsel tidig gravid
  • Lilant

    Tror du behöver läggas in :( kan man inte behålla nått å inte längre kan stå så måste du få dropp

  • Rosalappenx

    Hej! Ja det kan bli så till slut:(

    Fick tips av barnmorskan att ta åksjuketabletter, har testet nu 2 dagar, och det funkar lite grann får hålla maten kvar på morgonen men sen mot senare kväll har allt frånkvällsmaten och lunchen kommit upp, har väldigt lågt blodtryck med

  • Heliotrop

    Hej, hoppas det ordnar upp sig för dig. Jag upptäckte att jag var gravid genom att jag var fruktansvärt yr, även när jag satt ner på stolar osv. Kunde inte stå upp längre stunder alls. Samt då illamående, kändes som man var konstant bakfull. Fick tips om några armband som finns på apoteket, är en liten kula i armbandet som ska sitta på insidan av handleden. Jag hade dessa ex antal veckor och upplevde att både illamåendet och yrseln blev bättre. Har också lågt blodtryck vanligtvis men efter första trimestern så blev mitt blodtryck normalt och jag har sen sluppit all yrsel och liknande :) lycka till!

  • Maramba

    Jag hade väldigt milt illamående när jag var gravid så det har jag inte koll på men däremot hade jag en period mellan ca v 11-15 då jag bitvis hade extrem yrsel. Det var inte hela tiden men kom i vågor flera gånger under dagen så jag fick gå och stötta mig mot väggarna och letade hela tiden ställen att sätta mig på för det var så vingligt att stå upp. Vet inte vad det berodde på. Hade fina järnvärden. Men det lättade efter v 14.

Svar på tråden Yrsel tidig gravid