• Ssmulaan

    Gravid, men inte rätt i tiden?

    Hej! 
    Jag är 26 år, min sambo 25, Vi har varit tillsammans i över 6 år och vi har ett gemensamt barn på 5 år sen tidigare och nu har jag fått reda på att jag är gravid, i vecka 6 ungefär. Har tid bokad för abort i morgon men börjar nu bli lite velig. 
    Min sambo och jag har haft ett turbulent förhållande till och från med tillitsproblem, bråk och tjafs, en separation bland annat, han har inte haft nått jobb (han har jobb nu), han har inget körkort, jag har fast jobb, egen bil och körkort. Vi bor tillsammans på över 60kvm. 
    Som sagt så börjar jag bli lite velig i allt detta, vi båda vill såklart att vår dotter ska få ett syskon men det kanske inte är rätt i tiden just nu? Trotts att hjärtat egentligen inte vill göra abort så kanske det är det som är bäst just nu. 
    Tacksam för er åsikt. 

  • Svar på tråden Gravid, men inte rätt i tiden?
  • Ssmulaan

    Förvisso jo, men man ska klara av det på alla andra plan också. Dessutom blivit gravid trotts p-piller så det va inte direkt planerat heller. 

  • Sivs

    Barn kommer sällan i rätt tid. Behåll barnet och gör det bästa av det. Tror absolut att du kommer ångra aborten eftersom hjärtat ändå protesterar. Och då mår du sämre än du gör nu.

  • Lucia N

    Även om din mans känslor också räknas är det du som bär barnet och du som kommer påverkas hårdast av en abort.

    Vill ni därför ändå ha fler barn längre fram tycker jag du ska ta ett snack till med honom. I mitt tycke känns det onödigt att göra en abort om man ändå vill ha fler.

    Man vet dessutom aldrig Hur lätt/svårt det går nästa gång.

    Lyssna på hjärtat!

    Vill du ändå göra en abort är det såklart bäst att göra det så fort som möjligt.

  • S23

    Jag skulle inte göra aborten imorgon om du är velig. Skjut på det en vecka och fundera lite till.

    Om det bara är de praktiska bitarna som ställer till det, men att din känsla är en vilja att behålla så tror jag tyvärr du kommer ångra en abort.

    Hoppas du kommer fram till rätt beslut för dig/er.

Svar på tråden Gravid, men inte rätt i tiden?