• Mon 4 May 2020 11:38
    1353 visningar
    21 svar
    21
    1353

    Välja namn=omöjligt

    Det finns alldeles för många vackra namn och nu är vår dotter 3 veckor och fortfarande namnlös. Vi letar efter ett namn som är fint, gångbart genom hela livet och bara allmänt bra, lätt att säga, seriöst, vackert och tidlöst.

    Förslag på sådana namn mottages också gärna. Tösen kommer med största sannolikhet att bli blond med blå ögon som sin syster.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Välja namn=omöjligt
  • Anonym (Jess)
    Mon 4 May 2020 11:51
    #1

    Ingrid! Så vackert! Så kungligt! Så borglig! Så bonnigt! Så tidlöst!

  • Mon 4 May 2020 11:51
    #2

    Gillar även Isabel, Linnea och Amanda..

  • Kusine­n
    Mon 4 May 2020 11:52
    #3

    Alla funkar. Om det är viktigt att namnet inte skvallrar om när barnet är född skulle jag välja Lovisa av dessa.

  • Barbro­45
    Mon 4 May 2020 13:10
    #4

    Vackra och gångbara namn alla på din lista. Mina favoriter. Ingrid och Sigrid, det är rätt få flicknamn som avslutas med en konsonant, de känns för mig tuffare, starkare mer seriösa . Ta det som passar bäst med efternamnet.

  • Mon 4 May 2020 13:39
    #5
    +1

    Alla namnen i ts är vackra, bra, gångbara och enkla. Min favorit är Ingrid. Testa hur namnen låter med ert efternamn och spåna troliga smeknamn och se om det är något som går bort.

    Fler förslag: Gabriella, Amalia, Lydia, Matilda, Ottilia, Cornelia.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mon 4 May 2020 15:39
    #6

    Det har aldrig hänt innan, men nu hände det- jag gillade alla namnen. Glad Tvärtom brukar det ofta vara så att jag inte kan rösta alls för alla namn är fula. Olivia fick det bli, men vad ni än väljer av dom där blir bra. Glad

  • Mon 4 May 2020 15:41
    #7

    Jag röstade på Lovisa. Näst därefter kommer Ingrid. Men alla är fina!

  • Mon 4 May 2020 20:24
    #8

    Fem bra förslag. Ingrid och Sigrid är mina favoriter. Stressa inte med beslutet. Gå och känn på det ett tag så att det blir rätt.


  • Mon 4 May 2020 22:09
    #9

    Precis som många andra så håller jag med om att alla namnen är fina. Men favoriterna är Ingrid och Sigrid, röstade på Sigrid.

  • Tue 5 May 2020 16:36
    #10

    Röstade på Sigrid. De andra namnet har blivit ganska vanliga, men är också jättefina. Sigrid är ovanligare, värdigt och vackert. 

Svar på tråden Välja namn=omöjligt