• Anonym (Jaha)

    Ägglossning efter mf-sen blödning

    Alltså jag blir tokig. Jag fick tidigt missfall den 16 april. Hade blödningar fram till 21 april. Två dagar efter hade vi lite mys (på en torsdag). På fredagen fick jag en ?ägget fäste? känsla nere i magen, vilket är orimligt. Men har haft precis samma känsla de gånger jag blivit gravid. Inget mer med det...

    Igår (12 dagar) efter missfallsblödningen fick jag en minimal blödning och idag ingenting.

    Ska man avvakta ytterligare med att kontakta gyn eller är det helt normalt att man har lite oregelbundna blödningar efter ett missfall? Varje mens spänner det i brösten och har inget sånt nu. Och skulle det vara mensen som kommer redan nu borde jag haft ägglossning direkt efter missfallet? Är det rimligt? Det mesta jag läst så handlar det om att man har ägglossning 14 dagar efter avslutat missfall?

  • Svar på tråden Ägglossning efter mf-sen blödning
  • Anonym (Cykler)

    Blödning efter missfall kan komma och gå ja. Inte alls troligt att du hade äl direkt efter m.f. Det är faktiskt vanligare med helt utebliven äl efter m.f. Eller i vart fall att den kommer när den borde komma eller senare än vanligt. Det är inte bara orimligt utan helt omöjligt att embryon fäster dagen efter samlag- det tar minst 5 dagar för ett embryo att fästa.

Svar på tråden Ägglossning efter mf-sen blödning