Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (:))

Poolaccess eller inte

Hej. Känner att jag behöver tänka på ljusare tider och få något att längta efter i dessa tider. Så därför håller jag på att boka en resa till thailand för 2 vuxna och 3 barn om 6,10,13 år.. Vi tänker i mars nästa år och håller tummarna att världen fått återgå till "normala" former tills dess. Men nog om det. Det är en anman diskussion!

Jag är i valet och kvalet om man ska ha rum med direkt poolaccess eller inte. Är det värt pengarna? Fördelar / nackdelar? Ser ju väldigt härligt ut på bilder men kan inte bestämma om 10.000 ish mer i pengar är värt pengarna.

• Svar på tråden Poolaccess eller inte
  • Anonym (Anonym)

Skit i access. Kanske värt att spara de tusenlapparna om man orkar gå några meter? Det är rätt mycket pengar.

• Anonym (Krabi)

Ska ni bo långt ifrån stranden? Jag badade inte en enda gång i hotellpoolen då jag var i Thailand. Stranden lockade betydligt mer.

• Anonym (Man)

Nackdelar? Att det kostar en slant... Samt att man kan ha en massa plaskande folk precis utanför sitt hotellrum och altan/balkong...

Fördelar? Att det kan vara trevligt, om man har barn som älskar att bada i pool.

Men framförallt så handlar det mer om hur ser "resorten" ut? Och som "Krabi" skriver; har man en bit att gå till stranden? Måste man lämna "resorten" för att ta sig till stranden? Då kan pool-access vara ett "plus" men själv så handlar det mer om hur set-upen ser ut för just den resort man kikar på...

Vi har varit i Thailand ett flertal ggr med våra barn. Ligger hotellet "på stranden" då känns pool-access (utanför rummet) tämligen överflödigt. För då kan man ganska lätt växla mellan att bada i havet och bada i poolen och softa i skuggan och vara i solen.

Vi har haft pool-access en gång. Det var "sådär". Det var positivt för vi hade en viss promenadsträcka till vår strand (man fick lämna hotell-området). Våra barn var då ganska små och unga, och då kan det vara skönt att smyga hem från stranden och avsluta dagen med lite "pool-bad" för de små medans de arma föräldrarna kan sitta på balkongen / altanen och "övervaka". Dock så var vår pool-access mer av att vi kunde kliva rätt ut från balkongen (eller, tja, vi fick öppna en grind... som tur var!) ut i en "kanal" som kanske var 2,5m bred och 90cm djup som slingrade sig runt hotell-rummen och som tog en till det allmänna pool-området. Men tillräckligt för att ett par ungar i ålder "6-10år" kunde tycka att det var spännande...

Handlar mer om pengar vs. avstånd till strand och hur just "pool-accessen" ser ut på just ditt hotell skulle jag säga.

• Anonym (:))
    Anonym (Krabi) skrev 2020-05-04 16:15:37 följande:

Ska ni bo långt ifrån stranden? Jag badade inte en enda gång i hotellpoolen då jag var i Thailand. Stranden lockade betydligt mer.

Nja... hotellet ligger "på" stranden.haha.. näh, kanske är överflödigt med ett sådant rum iaf. Tyckte det så härligt ut på bilderna och har vänner som alltid bokar sådana rum, i Grekland dock.
  • Anonym (realist)

Är ni beredda att kasta pengar i sjön? Inte säkert Thailand släpper in utlänningar när ni ska åka. Inte säkert ni hittar någon reseförsäkring. Och inte ens säkert resebolaget finns kvar nästa år.

Svar på tråden Poolaccess eller inte