• Lilly1717

    Covid-19: Någon som nyligen fött på Huddinge? Eller vet..?

    Hej, jag har BF 6 juni och ska föda på Huddinge sjukhus. På deras hemsida står det fortfarande att partner får vara med på BB så länge de är friska... Vet någon om det faktiskt stämmer, så många sjukhus verkar ha stoppat det helt? Ska fråga min barnmorska nästa gång vi ses men tänkte att någon kanske varit där nyligen!

  • Svar på tråden Covid-19: Någon som nyligen fött på Huddinge? Eller vet..?
  • Jasv

    Hej, jag ska föda där om några veckor och senaste riktlinjen är att partner får vara med på aktiv förlossning och vara kvar på BB men måste såklart vara helt symptomfri och får inte lämna rummet under hela vistelsen. De har höjt avgiften för partner till 400kr/dygn då de nu även ger mat till partner och inte bara den födande.

  • Lilly1717
    Jasv skrev 2020-05-07 07:56:59 följande:

    Hej, jag ska föda där om några veckor och senaste riktlinjen är att partner får vara med på aktiv förlossning och vara kvar på BB men måste såklart vara helt symptomfri och får inte lämna rummet under hela vistelsen. De har höjt avgiften för partner till 400kr/dygn då de nu även ger mat till partner och inte bara den födande.


    Tack för svar! Jag hoppades att så var fallet men tänkte man vet ju inte hur snabbt beslut ändras osv. Nu håller vi tummarna att det inte ändras framöver och att partners är friska. Lycka till :)
Svar på tråden Covid-19: Någon som nyligen fött på Huddinge? Eller vet..?