• Tue 5 May 2020 06:58
    4006 visningar
    8 svar
    8
    4006

    Temperatur sjunker, vecka 7

    Jag är tidigt gravid och av någon dum anledning (kontrollbehov kanske) fortsätter jag att tempa på morgonen. Nu är tempen på väg neråt , har någon av er fått något liknande? Jag är generellt ganska inställd på att det inte kommer gå vägen då mina symtom blåst bort de senaste 2 veckorna..

    Har bokat VUL om 2 veckor och det är en evighet dit!

  • Svar på tråden Temperatur sjunker, vecka 7
  • Tue 5 May 2020 07:02
    #1

    Hej! Så såg det ut för mig med och då slutade jag tempa för att slippa oron. Har idag en liten ettåring. :) <3 försök släppa det för din skull!

  • Tue 5 May 2020 08:42
    #2

    Säger som ovan, sluta tempa. Dels sjunker den ett tag in i graviditeten, dels är tempen ingen garant för att något är fel eller att allt är bra. Det bidrar således enbart till oro. Talar även av egen erfarenhet. Lycka till!

  • Tue 5 May 2020 08:46
    #3

    Sluta tempa. Den har ingen betydelse när du redan är gravid.

  • Tue 5 May 2020 11:55
    #4

    Håller med övriga i tråden, men vill också lägga till att tempen inte ser ut att sjunka nämnvärt om man tittar på kurvan. Om din temp skulle ha sjunkit ned och legat som innan ägglossning så kanske (kanske!) det skulle kunna visa på något, men den är ju fortfarande hög och fin, långt över pre-ägglossningstemp. Tycker kurvan ser grym ut!

  • Tue 5 May 2020 15:42
    #5

    Tack för svaren! Vad snälla ni är, oron är NÅGOT minskad nu :)

  • Tue 5 May 2020 17:28
    #6
    Filifjonken skrev 2020-05-05 06:58:36 följande:

    Jag är tidigt gravid och av någon dum anledning (kontrollbehov kanske) fortsätter jag att tempa på morgonen. Nu är tempen på väg neråt , har någon av er fått något liknande? Jag är generellt ganska inställd på att det inte kommer gå vägen då mina symtom blåst bort de senaste 2 veckorna..

    Har bokat VUL om 2 veckor och det är en evighet dit!


    tycker också kurvan ser jättefin ut! det är ju bara en låg temp sista dagen, behöver inte betyda något! 

    men jag förstår verkligen din oro, jag tempar också och jag tog ovitrelle (ägglossningspruta) för 8 dagar sen och har fortf inte fått höjd temperatur så jag är också supernojig och har insett att jag är kanske en av dem som inte fått ÄL efter sprutan.. 

    så tempen bidrar till mycket oro! jag skulle kanske också ha skippat att tempa, då hade jag inte varit så orolig nu att jag inte haft ägglossning! 

    ska du fortsätta tempa eller sluta? du får gärna uppdatera hur det går om du fortsätter :) jag kommer nog också fortsätta tempa ett tag om/när jag blir gravid.. 
  • Sun 10 May 2020 06:47
    #7
    Filifjonken skrev 2020-05-05 06:58:36 följande:

    Jag är tidigt gravid och av någon dum anledning (kontrollbehov kanske) fortsätter jag att tempa på morgonen. Nu är tempen på väg neråt , har någon av er fått något liknande? Jag är generellt ganska inställd på att det inte kommer gå vägen då mina symtom blåst bort de senaste 2 veckorna..

    Har bokat VUL om 2 veckor och det är en evighet dit!


    Hej igen, hur går det för dig? Fortsatte du tempa och hur ser kurvan ut?:)
  • Fri 15 May 2020 07:45
    #8

    Jag har nu gömt undan tempen och slutat tempa! Blev alldeles för nojig, inte bra för hälsan! Testade dock att tempa 2 morgonar till efter att jag jag upp bilden här, och då hade tempen stigit igen till c. 37. Så då fick jag känna mig nöjd hehe

Svar på tråden Temperatur sjunker, vecka 7