• Anonym (Sedif)

Människor som inte fattar skämt?

Är det bara jag som tycker mig träffa på sådana människor lite var stans i livet. På arbetsplatser och i sociala sammanhang m.m.

Oftast män. I stort sett bara killar och män, med något undantag. Ibland någon tjej också såklart.

Som alltid svarar snustorrt på saker man säger som uppenbart är inte helt seriöst?

Finns det fler som stöter på sådana människor ibland?

Jag drar aldrig olämpliga skämt för det tycker jag är lågt, och jag är ingen lustigkurre som skojar hela tiden heller..

• Svar på tråden Människor som inte fattar skämt?
  • sextiotalist
    Anonym (Sedif) skrev 2020-05-05 08:25:33 följande:

Är det bara jag som tycker mig träffa på sådana människor lite var stans i livet. På arbetsplatser och i sociala sammanhang m.m.

Oftast män. I stort sett bara killar och män, med något undantag. Ibland någon tjej också såklart.

Som alltid svarar snustorrt på saker man säger som uppenbart är inte helt seriöst?

Finns det fler som stöter på sådana människor ibland?

Jag drar aldrig olämpliga skämt för det tycker jag är lågt, och jag är ingen lustigkurre som skojar hela tiden heller..

Din humor är inte alltid andras humor.
  • Anonym (Anonym 666)

Du kanske inte är så himla kul som du tror. Och skämt är inte alltid uppenbara.

• Anonym (ibland)

Jag förstår inte alltid skämt. Alltså jag kan förstå ATT någon skämtar men förstår inte alltid det roliga eller hur personen menar.

Däremot skämtar jag mycket själv med ironi.

• CitronTulo

Antingen så tycker de inte att dina skämt är särskilt kul, eller så är det inte så uppenbart att du skämtar som du tror så att de bara tycker att du verkar lite dum i huvet ?

Humor kan vara svårt ibland när man är bland folk som inte känner en särskilt väl då det inte alltid går fram att man skojar eller är ironisk!

• Anonym (Sedif)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-05-05 08:31:20 följande:

Du kanske inte är så himla kul som du tror.

Åh där kom den.. Visste att jag skulle få en sån kommentar! Jo men jag fattar också att alla inte tycker jag är rolig, men det var inte riktigt det jag ville diskutera
  • sextiotalist
    Anonym (Sedif) skrev 2020-05-05 08:50:16 följande:

Åh där kom den.. Visste att jag skulle få en sån kommentar! Jo men jag fattar också att alla inte tycker jag är rolig, men det var inte riktigt det jag ville diskutera

Men det blir ju resultatet. Du skriver att de du möter inte fattar dina skämt och det är ju för att de inte tycker dina skämt är roliga. Dvs du drar skämt som du tycker är roliga men inte andra, dvs du är inte så rolig som du tror
  • Anonym (Sarkast)
    Åh där kom den.. Visste att jag skulle få en sån kommentar!
    Har du ingen humor?
  • CitronTulo
    Vad ville du diskutera då? Att alla andra är tröga som inte fattar dina skämt?
    Är nog rimligare att du faktiskt inte är så kul som du tror då..
  • Anonym (Olika humor)

Jag upplever samma sak. Att andra människor inte fattar att jag skämtar när jag säger knäppa saker. Det är oftast kvinnor som inte gör det. Är man själv.

Jag har samtidigt fått höra av en kvinna att jag inte fattar när hon skämtar. Antagligen förstår jag inte det roliga i det. Jag tror helt enkelt det är så att olika människor har olika humor och det är nog bara att acceptera.

Sen finns det ju människor som aldrig själva skämtar.

• Anonym (Olika humor)

Jag upplever samma sak. Att andra människor inte fattar att jag skämtar när jag säger knäppa saker. Det är oftast kvinnor som inte gör det. Är man själv.

Jag har samtidigt fått höra av en kvinna att jag inte fattar när hon skämtar. Antagligen förstår jag inte det roliga i det. Jag tror helt enkelt det är så att olika människor har olika humor och det är nog bara att acceptera.

Sen finns det ju människor som aldrig själva skämtar.

Svar på tråden Människor som inte fattar skämt?