• Anonym (E)

    Blöder fortfarande färskt blod efter MA för 5veckor sedan

    Som rubriken lyder.

    Det har gått fram och tillbaka.

    I vissa dagar har det bara varit som bruna flytningar/avslag.

    Men så helt plötsligt så börjar jag blöda igen.

    För 5veckor sedan fick jag 2 omgångar citotec samt så fick jag skrapa.

    Efter 2veckor fick jag för mig att testa ägglossningstest, de visade starkt i 3dagar i streck.

    Kan det fortfarande vara gravhormon kvar som ger utslag eller vad tror ni?

  • Svar på tråden Blöder fortfarande färskt blod efter MA för 5veckor sedan
  • Anonym (Saduterus)

    Hej! Beklagar ditt missfall. Jag har tyvärr inget bra svar, men är i liknande situation just nu. Fick mf för 2 månader sen, och skrapning för snart en månad sen och det kommer fortfarande gammalt blod och klumpar ibland. Jag vet exakt hur jäkla långdraget och pissigt det känns, man känner sig så hjälplös.


    Har du kontaktat gynekolog?

  • Anonym (E)

    Detsamma till dig <3

    Nej inte än, men jag vet att jag borde.

    Man vill bra få en riktig mens så man vet att allt är igång igen...

    men det konstigaste är att mina ägglossningstest visar positivt nästan jämt.

    Vet att man borde vänta ut det och inte stressa. Men jag vill verkligen bli gravid igen.

  • Anonym (ML)

    Fick MA i september och fick både cytotec och sen skrapning och jag blödde i 6 veckor. Tre dagar efter skrapningen fick jag en infektion i livmodern och behandlades med antibiotika och då lugnade sig blödningarna, upphörde dock aldrig helt, men blödde mer igen när jag slutade med medicinen. Efter ca 5 veckor ökade mängden blod igen (blödde igenom en nattbinda i timmen) och fick då komma in på en undersökning som visade att de var mensen som kommit igång igen trots att jag blött hela tiden. Fick då även veta att man blöder så länge de finns rester kvar i livmodern som ska ut.

    Hoppas du mår okej i allt detta och ta hand om dig, vet vilket helvete du går igenom ????

  • Anonym (ML)

    Fick MA i september och fick både cytotec och sen skrapning och jag blödde i 6 veckor. Tre dagar efter skrapningen fick jag en infektion i livmodern och behandlades med antibiotika och då lugnade sig blödningarna, upphörde dock aldrig helt, men blödde mer igen när jag slutade med medicinen. Efter ca 5 veckor ökade mängden blod igen (blödde igenom en nattbinda i timmen) och fick då komma in på en undersökning som visade att de var mensen som kommit igång igen trots att jag blött hela tiden. Fick då även veta att man blöder så länge de finns rester kvar i livmodern som ska ut.

    Hoppas du mår okej i allt detta och ta hand om dig, vet vilket helvete du går igenom <3

  • Anonym (Elsa)

    Hej, 
    Beklagar ditt MA. Spontant skulle jag säga att efter både Cytotec och skrapning så borde blödningen ha slutat. Iom ditt ÄL test så kan det ju vara din mens som kommit igång. Kroppen är rätt finurlig på att hitta tillbaka till sin cykel rätt snabbt och en del blir ju gravida igen innan de ens hinner få sin första mens. 
    Det är ju himla svårt att avgöra om det är rester ifrån ditt MA som fortfarande inte helt försvunnit (känns inte så troligt) eller din kropp som kommit igång igen.

    Tycker nog att du ska kolla med gyn för att få en svar

  • Anonym (E)

    Tack för era svar!

    För ca 2 veckor sedan nu vaknade jag och hade värk i nedre delen av magen. (Blödde fortsatt mycket)

    Det gick nån timma, tog en Ipren och la mig i soffan.

    Helt plötsligt känns det som att jag akut måste på toa, typ krystvärkar. När jag ställer mig upp kommer det ut en klump med vävnad, ca 2x3 cm (förlåt om ni är äckelmagade) fatta min panik!!!!

    Blödde mkt i 2dagar efter det, för att sedan bara sluta.

    Jag tycker de känns så konstigt att det var så mycket rester kvar trots cytotec vid 3 tillfällen och skrapning...

    Men men, huvudsaken är att de slutat.

    Och imorgon ska jag ta ett gravtest, så håll tummarna för mig!

Svar på tråden Blöder fortfarande färskt blod efter MA för 5veckor sedan