• 66an

    Utsättningssymtom Venlafaxin

    Jag valde att sluta med Venlafaxin vid Nyår, både jag och min läkare tyckte att jag skulle försöka. Jag trappade ner under fyra månader, minskade 1/8 tablett varannan vecka, och det gick väldigt bra. Bara haft lite brainzaps och yrsel någon dag eller två efter varje minskning, sedan kännt mig helt normal, så det var helt klart hanterbart! 

    Nu är det 9 dagar sedan jag tog sista 8-delen och nu är det riktigt jobbigt! Makalöst att det kan bli så mycket värre efter den sista lilla dosen försvinner, efter så lång nedtrappning i övrigt! Två dagar efter sista dosen började brainzapsen, yrseln och allmänna sjukdomskänslan, sen efter några dagar till kom irritationen och fullständig brist på tålamod och sen kom smärtan i leder och muskler - jag känner mig som en 90-åring!!

    Dessutom har känslolivet vaknat ordentligt, tårarna bränner hela tiden i ögonen och minsta lilla sak får mig att gråta. Det känns väldigt tungt nu, det känns som det blir sämre istället för bättre. Kan påbörja en känsla av ånger att jag valde att sluta med medicinen men samtidigt tycker jag det är oerhört obehagligt att vara så fast i dess grepp! När jag tog full dos, om jag glömde ta tabletten en dag, då fick jag direkt brainzaps och elektriska stötar genom kroppen plus en sjukdomskänsla. Detta ska enligt FASS vara enbart i väldigt sällsynta fall - tydligen är jag en av dem... 

    Nä minsann, jag SKA hålla ut och bli kvitt detta. Jag vill inte ge upp nu efter att ha hållit på i snart fem månader! Behöver bara lite pepping från någon som har klarat det och kan berätta att det kommer att gå över. Finnsd et någon här som kan tala om det för mig?

  • Svar på tråden Utsättningssymtom Venlafaxin
  • Tinkerbellen

    Min erfarenhet efter att försöka sluta med venlafaxin är.. det går inte! Jag fick såna fruktansvärda utsättningssymtom så jag stod inte ut tillslut

    Enda sättet för mig var att byta sort.. till något annat som är lättare att sätta ut. Tex citalopram

    Prata med din läkare..

    Tyvärr tror jag inte läkarna är så himla insatta i exakt hur dålig man kan bli av att lägga av med den

    Lycka till!

Svar på tråden Utsättningssymtom Venlafaxin