• Najo

    Vi som är gravida som ensamstående med IVF och spermiedonation

    Hej! Jag är gravid med mitt tredje barn men första gången som ensamstående. Jag har tagit hjälp av en svensk klinik fär att bli gravid via IVf och då med spermiedonation, något som blev tillåtet i Sverige först under 2019.

    Jag är 45 år och har BF 2 aug 2020 och är oändligt tacksam att det gick vägen med de låga chanserna till graviditet som läkarna gav mig, oddsen var inte jättebra med egna ägg i min ålder. Men nu sitter jag här gravid i V28! Jag söker tjejer i samma sits, dvs som gjort IVF med spermiedonation antingen i Sverige eller utomlands, och det vore kul att följas åt. Det är ju en lite speciell situation att gå igenom en IVF på detta sätt som ensamstående så det skulle vara guld värt att få kontakt med några till i samma situation helt enkelt!

  • Svar på tråden Vi som är gravida som ensamstående med IVF och spermiedonation
  • jonadav

    Är du inte redan medlem i Femmis så kolla in den föreningen. :) 
    Och grattis! Har själv barn via donation Baby

  • Najo
    jonadav skrev 2020-05-05 20:22:11 följande:

    Är du inte redan medlem i Femmis så kolla in den föreningen. :) 

    Och grattis! Har själv barn via donation 


    Tack snälla detta hade jag missat:)
  • Ambivalent lycka

    En nära vän till mig är 5 år äldre än du och i samma sits som du. Jag ska höra om hon vill komma i kontakt. Hon är inte medlem här <3


     


    jag själv är 36 om någon månad och står redo för spermiedonation men har råkat bli gravid med en tillfällig förbindelse trots p-ring och akut dagen-efter-piller (pga utånget datum på P-medel) och står nu i valet och kvalet att behålla fostret i magen och fortgå med min graviditet eller göra abort och gå den väg jag tänkt från början på egen hand via klinik

  • Najo
    Ambivalent lycka skrev 2020-12-15 10:43:40 följande:

    En nära vän till mig är 5 år äldre än du och i samma sits som du. Jag ska höra om hon vill komma i kontakt. Hon är inte medlem här <3

     

    jag själv är 36 om någon månad och står redo för spermiedonation men har råkat bli gravid med en tillfällig förbindelse trots p-ring och akut dagen-efter-piller (pga utånget datum på P-medel) och står nu i valet och kvalet att behålla fostret i magen och fortgå med min graviditet eller göra abort och gå den väg jag tänkt från början på egen hand via klinik


    Ok!
  • flowerpower85

    Hej!

    Hoppas på att få liv i denna tråd. Jag är 37 år och har precis påbörjat min process med IVF som ensamstående. Några fler därute? :)

  • Bluesgirl

    En till här som just nu står i valet och kvalet, om jag kan längre, och får. 
    Vill så gärna men alla talar om för mig att om jag blir med barn, som självständigt, så kommer jag inte kunna syssla med mitt livs stora passion, teatern, på typ någonstans mellan "18 år" och "väldigt länge" som min mamma säger... Har tyvärr fått en hel del ångest över hur jag ska göra. Vill fruktansvärt gärna ha barn, men vill ju inte behöva ge upp något som jag älskar så mycket!
    Ni som redan fått era barn nu, när kan man börja återvända till sina egna projekt och passioner?

  • trollhona
    Bluesgirl skrev 2023-10-18 22:10:56 följande:

    En till här som just nu står i valet och kvalet, om jag kan längre, och får. 
    Vill så gärna men alla talar om för mig att om jag blir med barn, som självständigt, så kommer jag inte kunna syssla med mitt livs stora passion, teatern, på typ någonstans mellan "18 år" och "väldigt länge" som min mamma säger... Har tyvärr fått en hel del ångest över hur jag ska göra. Vill fruktansvärt gärna ha barn, men vill ju inte behöva ge upp något som jag älskar så mycket!
    Ni som redan fått era barn nu, när kan man börja återvända till sina egna projekt och passioner?


    Kanske lämpligt att söka som familjehem då, få ett barn som är lite äldre och klarar mer själv så kan ni både gå på teater ihop och du behöver inte ge upp ditt intresse.
    Barnet behöver ju dig intensivt de första 7-8åren, så någon "egentid" är ju inte att räkna med medan de är små.
Svar på tråden Vi som är gravida som ensamstående med IVF och spermiedonation