• Natttis

    Inkasso krav på en gång.

    Hej nu har jag fått slut fakturor. Som en antagligen bluffmakare tvingade mig att skriva på via en länk. Via ett sms som jag fick Under samtalet. Vilket jag fick reda på i efter hand är olagligt. Dom ringde idag från säkerhetshjälpen vilket fakturans orginisationsnummer inte ens går till det går till någon Andeassons invest. mailen går till avtal Sverige. Så nu står jag här och måste antagligen betala dessa fakturor. Dom ringde idag och så att betalar jag inte innan fredag så kommer inkasso kravs brev. Som jag inte heller tycker är rätt. Man ska väll få påminnelse först eller är det annat om det är en slutfaktura?

    Behöver råd och hjälp Tack

  • Svar på tråden Inkasso krav på en gång.
  • Anonym (Svar på tal)

    Nej man får faktiskt skicka fakturor direkt till inkasso numera, det verkar vara standard. Skriv till dem att du bestrider fakturan, men vilken grund du har begriper jag inte eftersom du själv godkänt och på något sätt skrivit under.

    Hur lyckas man med det via sms?? Hittills har jag bara sett att man måste använda bank-id för sådana saker.

    Är du medveten om hur allt detta gick till ens?

    Kanske du borde prata med polisen.

  • Natttis
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-05-05 20:56:02 följande:

    Nej man får faktiskt skicka fakturor direkt till inkasso numera, det verkar vara standard. Skriv till dem att du bestrider fakturan, men vilken grund du har begriper jag inte eftersom du själv godkänt och på något sätt skrivit under.

    Hur lyckas man med det via sms?? Hittills har jag bara sett att man måste använda bank-id för sådana saker.

    Är du medveten om hur allt detta gick till ens?

    Kanske du borde prata med polisen.


    ja jag fick öppna mobilt bank id 
  • Natttis
    Namnlös2015 skrev 2020-05-05 21:49:07 följande:

    Slutfaktura?

    Har du betalt någon faktura tidigare? Isf har du ju verkligen godkänt det...


    Nej har ju inte det har letat igenom 2 permar med mina gamla räkningar.
  • Anonym (Svar på tal)

    Hur länge sedan var det då? Kan du åberopa ångerrätten på 14 dagar?

  • Natttis
    Namnlös2015 skrev 2020-05-05 21:49:07 följande:

    Slutfaktura?

    Har du betalt någon faktura tidigare? Isf har du ju verkligen godkänt det...


    Nej har ju inte det har letat igenom 2 permar med mina gamla räkningar.
    Natttis skrev 2020-05-05 21:59:45 följande:

    Nej har ju inte det har letat igenom 2 permar med mina gamla räkningar.


    Har aldrig haft med säkerhetshjälpen. Att göra
  • Natttis
    Namnlös2015 skrev 2020-05-05 21:49:07 följande:

    Slutfaktura?

    Har du betalt någon faktura tidigare? Isf har du ju verkligen godkänt det...


    Nej har ju inte det har letat igenom 2 permar med mina gamla räkningar.
    Natttis skrev 2020-05-05 21:59:45 följande:

    Nej har ju inte det har letat igenom 2 permar med mina gamla räkningar.


    Har aldrig haft med säkerhetshjälpen. Att göra
  • Natttis
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-05-05 22:01:36 följande:

    Hur länge sedan var det då? Kan du åberopa ångerrätten på 14 dagar?


    Det har inte gått 14 dagar ens. Dom ringde idag från säkerhets hjälpen då så jag att jag vill häva detta med tanke på att det står på fakturan. Men det går inte påstod han. Men jag vill ju inte ha någon slutfaktura så jag. Men han va inte behjälplig för 5 öre
  • Anonym (Svar på tal)
    Natttis skrev 2020-05-05 22:13:09 följande:
    Det har inte gått 14 dagar ens. Dom ringde idag från säkerhets hjälpen då så jag att jag vill häva detta med tanke på att det står på fakturan. Men det går inte påstod han. Men jag vill ju inte ha någon slutfaktura så jag. Men han va inte behjälplig för 5 öre
    Kolla länken du fick längre upp! Kontakta kommunens konsumentvägledare och be om hjälp! Eller kanske konsumentverket.
Svar på tråden Inkasso krav på en gång.