• barntokiggg

    Blivande mammor/mammor i Östergötland!

    Hej!

    Har funderat på om det finns några blivande mammor eller nyblivna mammor som kanske skulle vilja starta en mammagrupp? Tänkte om det blir några stycken att vi kan starta en chatt på fb eller så och ta det vidare därifrån?

    Jag själv är en 23 årig tjej gravid med första barnet i v. 29. Jag är bosatt mellan Ödeshög och Vadstena i en villa med min sambo och hund. Jag jobbar i Mjölby. Hoppas någon tycker det låter kul och hakar på!

  • Svar på tråden Blivande mammor/mammor i Östergötland!
  • Anonym (Mamma)

    Det kanske redan finns en sådan grupp! Iaf för den stad jag bor i (en av de större). Sedan vet jag att det finns för hela Östergötland men den verkar inte så aktiv alls, jag tycker det är mer aktuellt att fokusera på sin egen ort isf.

    Sök på orten där du bor så kanske du hittar! :) Det kan stå nåt med BF också i titeln för en del.

  • Anonym (Helena)

    Jag är 29 år och bor i Linköping, är i vecka 41. Hade bf 1 maj, så jag väntar för fullt, haha!

  • Anonym (....)

    Hej! Bor i Linköping! Väntar tvillingar med BF 24 maj. Är 28 år. Har två flickor som är födda 2015 och 2016. Vi vet ej kön på bebisarna den här gången, men jag tror att det är flickor. Maken tror att det är pojkar.

  • barntokiggg
    Anonym (Mamma) skrev 2020-05-06 12:06:00 följande:

    Det kanske redan finns en sådan grupp! Iaf för den stad jag bor i (en av de större). Sedan vet jag att det finns för hela Östergötland men den verkar inte så aktiv alls, jag tycker det är mer aktuellt att fokusera på sin egen ort isf.

    Sök på orten där du bor så kanske du hittar! :) Det kan stå nåt med BF också i titeln för en del.


    Kunde ej hitta någon vid mig, och när jag bor lite mittimellan så känns det roligast att starta en för alla runt mig som kan och vill vara med, vart man nu bor :)
  • barntokiggg
    Anonym (Helena) skrev 2020-05-06 12:13:26 följande:

    Jag är 29 år och bor i Linköping, är i vecka 41. Hade bf 1 maj, så jag väntar för fullt, haha!


    Hej! Vad trevligt att du skriver. Spännande, förstår att väntan är stor! Några känningar än?
  • barntokiggg
    Anonym (....) skrev 2020-05-06 13:10:48 följande:

    Hej! Bor i Linköping! Väntar tvillingar med BF 24 maj. Är 28 år. Har två flickor som är födda 2015 och 2016. Vi vet ej kön på bebisarna den här gången, men jag tror att det är flickor. Maken tror att det är pojkar.


    Hej! Kul att du skriver. Wow, tvillingar! Vi har kollat upp könet på vår lille, en pojke :)
  • Anonym (Helena)
    barntokiggg skrev 2020-05-06 13:14:33 följande:

    Hej! Vad trevligt att du skriver. Spännande, förstår att väntan är stor! Några känningar än?


    Nej, inga känningar än och det är lite frustrerande.. Igår kom en liiiten liten bit av slemproppen ut, men sen har inget mer hänt. Hade gärna haft lite förvärkar eller så! Har igångsättning 16 maj om inget händer, men jag hoppas det sker på naturlig väg! Hur mår du nu då? :)
  • Anonym (....)
    barntokiggg skrev 2020-05-06 13:15:25 följande:

    Hej! Kul att du skriver. Wow, tvillingar! Vi har kollat upp könet på vår lille, en pojke :)


    Hej! Våra tvillingar föddes 15 maj och det blev två pojkar. Helt fantastiskt!:)
Svar på tråden Blivande mammor/mammor i Östergötland!