• Kärnan

Spjälsäng från IKEA?

Hej hå! Jag funderar på att köpa spjälsäng från IKEA. Just nu finns det tre att välja på.
    Diktad i massiv bok för 1145kr - tycker jag är lite dyr
    Hensvik i bok, vitmålad för 765kr
    Sniglar i basmaterial (?) för 329 kr - är den verkligen bra för det priset?

Någon som har någon erfarenhet av dessa sängar? Kan rekomendera något? Får man med madrass på köpet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-17 20:17:36:
    Säljer IKEA också spjälskydd och sånt?
    Stämmer det att IKEAS barnsängar har andra mått än andra försäljares? Så att man till exempel inte kan köpa spjälskydd från en annan affär??

• Svar på tråden Spjälsäng från IKEA?
  • Diwa

Sniglar...visst är det den med vita helgavlar och spjälor på sidorna???

Den hade vi till nummer fyra och den var helt ok...

Lite basic men med sänghimmel och snygga sängkläder blev den jättefin=)

• Challen

Vi har precis köpt en Diktad...jättefin, men kanske lite dyr:) Kan ju alltid sälja sen när den är för liten för bebisen. Madrass ingår inte på ngn av IKEAs spjälsängar, finns typ 2 modeller tror jag. En lite billigare och en lite dyrare.

Lycka till!

• Pixy

Vi har en från Ikea och jag tror att det är den för 329 kr (enkel spälsäng, omålad). Vi är nöjda med den eftersom den går att sänka i olika lägen, allteftersom bäbisen växer. Men vi upplever den som smal (vet dock inte om den är smalar än andra sängar) eftersom han började slå i långsidorna rätt fort när han vänt sig en gång... Annars helt ok!

• Blue Vapor

Sniglar är i obehandlat trä med spjälor runt hela! Tre olika nivåer att sätta bottnen på. Får alltid högsta testresultat och är utan anmärkningar vid tester av allsköns spjälsängar - så JA den är helt klart ett bra köp! Vi har laserat vår vit, blev jättefin! Du får pimpa den helt enkelt

• Elvis Mamma

Vi har en sniglar från ikea å den är verkligen jätte fin, bra å stadig för att vara så billig! Den skulle jag rekomendera iaf.

• Kärnan

Sniglar är alltså stabil trots priset... låter ju föööör billigt
    Så IKEA säljer madrass separat? Vad kostar dessa? Säljer de också spjälskydd och sånt?
    Stämmer det att IKEAS barnsängar har andra mått än andra försäljares? Så att man till exempel inte kan köpa spjälskydd från en annan affär??

• Thmaca

Vi har köpt hela serien från Diktad. Med säng, skötbord m hyllan och skattkistan, men inte garderoben. Har inte prova än, efter som bebisen inte vill komma ut (bf+6) Men det blev riktigt snyggt iallafall!

• Blue Vapor

Har för mig att Ikeas sängar är lite mindre i omfång än andra? Madrasserna finns en runt 150 (har jag för mig??) och en strax över 300?? De har allt övrigt man behöver - spjälskydd, lakan, påslakan, täcke osv. Man kan köpa annat spjälskydd, men då kommer det gå omlott en liten bit i änden! Spelar ju iofs ingen roll, kan man tycka. Inte så superpluttiga mönster och så, men basic och MYCKET billigare, så kan man ju strössla pengar på annat blingbling sen till rummet!

Svar på tråden Spjälsäng från IKEA?