• Anomym som vanligt

    Ta ledigt för att omskära barnen

    Hörde idag om en snubbe som fick ledigt för att omskära barnen. Han bedyrade att det bara var pojkarna och då var det ok. Jag blev vansinnigt arg och tycker att det är fel att föräldrar stympar sina barn utan att de stackars liven får bestämma själv. Ingreppet kommer att påverka resten av deras liv. Hur tycker ni?

  • Svar på tråden Ta ledigt för att omskära barnen
  • Magical

    I Sverige finns ingen större opinion för att omskära barn, och det vet du nog om. 

    Sedan undrar jag om detta är påhitt för de religioner där man omskär pojkar gör det ju när de är små bebisar, så då undrar jag om denne person hade massor med bebisar som skulle omskäras? 

  • Deacon

    Ja religiös könsstympning av både flickor och pojkar är fel alla dagar i veckan och borde totalförbjudas oavsett i vilken guds namn den sker.

    Tyvärr har vi som bekant en av världens mest undfallande regeringar när det gäller att markera mot och bestraffa gärningspersonerna bakom denna typ av "barnmisshandel". Den lär väl få fortgå och dessutom subventioneras med skattemedel så länge vi inte har en regering som ser till barnens bästa.

  • Användarenamnet
    Magical skrev 2020-05-06 16:25:10 följande:

    I Sverige finns ingen större opinion för att omskära barn, och det vet du nog om. 

    Sedan undrar jag om detta är påhitt för de religioner där man omskär pojkar gör det ju när de är små bebisar, så då undrar jag om denne person hade massor med bebisar som skulle omskäras? 


    Nja, inom judendomen omskärs pojkar ganska omgående efter födseln. Inom islam omskärs de oftast som bebisar men det finns också de som omskärs när de är några år.
  • Mortiscia80
    Anomym som vanligt skrev 2020-05-06 16:56:22 följande:

    De kommer från Somalia, har ingen aning om vilken religion de har eller om det bara är en ritual som bara ska göras.


    Då är de antagligen muslimer.
  • Pappelelle

    Givetvis är det sjukt att små pojkar ska få frisk hud bortskuren helt i onödan. Borde klassas som misshandel. Sen är det såklart en annan sak om det sker av medicinska skäl.

    Omskärelse borde endast vara tillåtet efter att personen blivit myndig och kan bestämma själv. Vill man förfula sin penis och mutilera den så är det ens egna val.

  • Barbro45
    Mortiscia80 skrev 2020-05-06 16:58:23 följande:
    Då är de antagligen muslimer.
    Inte säkert. I Afrika finns några av de äldsta judiska församlingarna. 
Svar på tråden Ta ledigt för att omskära barnen