• Momstret

IVF inga ömma bröst, rosa flytningar men plussat

Hej! 

Jag har plussat efter tredje IVF behandlingen. 
    Blev gravid förra också men missfall i vecka 13-15 ( upptäcktes v. 20)
    ( samma äggsamling) 

Nu har jag reagerat på att jag inte har någon känning i mina bröst alls. 
    plus att jag ibland får rosa flytning. inte mycket alls, behöver inte ha trosskydd ens.
    tänker självklart " nu kommer mensen" så fort jag känner att någon händer där nere. 

Har inte varit på första ultraljudet och tror inte riktigt på att jag är gravid men mensen är väldigt sen ( om den skulle komma) och jag har ju plussat på två test vid två olika tillfällen. 

Någon som har erfarenhet? 

• Svar på tråden IVF inga ömma bröst, rosa flytningar men plussat
  • Jag är bara jag

Har aldrig haft ömma bröst som gravid. Tar du proggisar? Inte alls ovanligt med lite blödningar då för de retar slemhinnan rätt bra. Inte ovanligt öht med lite småblödningar som gravid- har jag också haft flera gånger som gravid de gånger jag fått barn.

• Momstret

Tagit Lutinus men slutat så de känns inte som att den borde vara det. 
    Har haft ömma bröst alla mina gravid gånger ( dotter & senaste missfallet) 

Kan man ringa nån och fråga kanske, har tid för ultraljud om 2 veckor, men orkar man vänta? 
    beräknas vara V5 + nu ungefär. 

• Jag är bara jag
    Momstret skrev 2020-05-06 18:28:46 följande:
    Tagit Lutinus men slutat så de känns inte som att den borde vara det. 
    Har haft ömma bröst alla mina gravid gånger ( dotter & senaste missfallet) 

Kan man ringa nån och fråga kanske, har tid för ultraljud om 2 veckor, men orkar man vänta? 
    beräknas vara V5 + nu ungefär. 
    Det är ingen mening göra VUL före v.8 för då blir det bara ett osäkert besked och du får göra om det. Småblödningarna kan ingen svara på vad det är. Inte regelrätt m.f i alla fall. Då har jag blödit massor, haft jätteont och fått ut klumpar.
  • Momstret

Tack det lugnar mig. 
    Jag får hålla tummarna för att det håller i sig och jag inte får massa hjärnspöken tills Ultraljudet helt enkelt :) 

• MrsAJ88

Jag har fört två barn efter IVF, aldrig haft ömma bröst i tidig graviditet och vid båda tillfällena rosa/blodtillblandade flytningar. Det kan vara så olika, grattis till graviditeten!

• Momstret

Tack! 
    Skönt att någon annan har haft samma. Det jag sökte tror jag. 
    Upptäckte mitt missfall genom bruna blödningar på förra så jag är lite rädd för det. 
    Att se ett barn på UL utan hjärtljud är inget jag vill uppleva igen. Blev lite väl dramatisk med ambulans och akutvård efter att det väl satt igång hemma samma kväll vi fick veta. 

Har köpt 4 nya test som kanske kan lugna mig när tanken kommer över mig. 

Tack för era svar. 

• Momstret

Har börjat blöda mer och mer. 
    Så nu tror jag verkligen inte på det. 
    Inga känningar och väntar på att mensen ska dra igång på riktigt. 

Svar på tråden IVF inga ömma bröst, rosa flytningar men plussat