• Anonym (O)

Varför luktar jag lök där nere?

I musen alltså.

Ja jag vet man kan lukta lök om man äter väldigt mycket av det, men jag börjar lukta VÄLDIGT lätt...

Kan inte äta EN ölkorv, annars luktar flytningarna starkt av vitlök en vecka.

Kan inte äta tacos med rödlök...

Kan inte ens äta maträtter med lök typ hemmagjord köttfärssås...

Vi gjorde köttfärssås idag, i det här fallet hackade jag EN gullök, som är blandat med 15dl grädde och 1kg köttfärs. Jag åt EN portion för ett par timmar sen och nu luktar det som jag gnuggat mig med en lök där nere. Nej jag har inte tagit mig där nere med lökiga fingrar, det är de nya flytningarna som luktar....

• Svar på tråden Varför luktar jag lök där nere?
  • Anonym (O)

Någon med ett seriöst svar? :P

• Anonym (sjuks)

Löklukt där nere är nåt jag aldrig hört talats om.... så det låter som nåt är allvarligt fel... sök vård.

• Anonym (8)

Det verkar som om du helt enkelt är känsligare för dessa livsmedel än de flesta andra, så att det bara krävs lite lök för att ditt underliv ska lukta. Jag har svårt att tänka mig att det är farligt, men är du orolig kan du ju ringa vården. Du kommer i vilket fall helt säkert att få bättre svar där än här.

• Anonym (Lite som andedräkten)

Jag kan också lukta lök därnere ganska ofta och har även haft flickvänner som kunnat lukta så periodvis och smaka också. Så inte alls onormalt men väldigt intressant att veta varför. Jag har alltid lök i min mat men det är ju bara ibland som den doften uppstår. Vaginan ändrar både smak och doft varje dag. Ibland kan den smaka extremt syrligt som citron, andra dagar relativt smaklöst. Spännande flora;) Tror inte du ska oroa dig. Har dina partners klagat?

• Jomenasså

Kan tycka att lukter (och smaker) "sitter kvar" i kroppen mycket längre om man äter fetare mat.

Vet inte om du skrivit fel men 15dl grädde i en köttfärssås med 1kg färs låter ju absurt (speciellt eftersom grädde inte har något i köttfärs att göra från början men det är en annan diskussion)

• Anonym (En till!)

Jag är precis likadan och har varit det så länge jag kan minnas! Det luktar extremt mycket lök om mitt underliv om jag har ätit en portion mat med lite lök i typ dagen innan. Speciellt när jag duschar. Hela badrummet luktar lök då, det är helt sjukt. Skönt att höra att jag inte är ensam!

Svar på tråden Varför luktar jag lök där nere?