• Anonym (mumlan)

Diarré på morgonen

Jag har under ett par veckor haft diarré på morgonen och en bit in på förmiddagen. Det alltså rinner ur mig och jag måste akut till toaletten.

Jag har inte ont i magen eller mår illa, jag måste bara springa på toaletten flera gånger varje morgon/förmiddag. Eftermiddagarna och kvällarna är lugna.

Någon som har eller har haft det så här? Har ni några tips för att bli av med det?

• Svar på tråden Diarré på morgonen
  • Anonym (nja)

Har du ändrat dina matvanor senaste tiden och vad äter du på kvällen? Ökad stress?

Annars tänker jag också på covid, kan sätta sig i magen. Är du trött?

• Anonym (mumlan)

Jo, trött är jag men jag har inga andra symptom överhuvudtaget, kan det verkligen vara corona då?

• sextiotalist

Det lever jag med. För mig beror det på IBS

• Anonym (nja)
    Anonym (mumlan) skrev 2020-05-07 14:09:59 följande:

Jo, trött är jag men jag har inga andra symptom överhuvudtaget, kan det verkligen vara corona då?

Ja eller så är det ett annat virus som satt sig i magen men det karakteristiska med covid är att symptomen går lite fram och tillbaka. 
  • Anonym (mumlan)
    sextiotalist skrev 2020-05-07 14:11:42 följande:

Det lever jag med. För mig beror det på IBS

Har du det så alltid? Hur länge har du haft det? Hur började det? Hur ställdes diagnosen? Finns det något som lindrar eller förvärrar?
  • sextiotalist
    Anonym (mumlan) skrev 2020-05-07 14:18:34 följande:

Har du det så alltid? Hur länge har du haft det? Hur började det? Hur ställdes diagnosen? Finns det något som lindrar eller förvärrar?

Har haft det i många år så jag minns inte ens när det började . Ingen som ställt diagnos utan konstaterat själv att jag har det (dock verifierat av läkare).

För mig är det att äta rätt mat som fungerar för mig och även acceptera och leva med det.

Förstod att det var ibs när jag började läsa om det och det var nog 15-20 år sedan.

Men då hade jag redan lärt mig vad som utlöste det och lärt mig leva med det
  • Anonym (Mjölk?)

För mig var det mjölkallergi. Jag avslutade dagen med ostmacka eller fil eller liknande och sedan låg låg det väl till sig under natten och magen skickade ut det tidigt på morgonen. Det tog lång tid att lista ut och göra rätt test på vårdcentralen. Att dessutom få mjölkproteinallergi som vuxen var en stor chock.

Vet inte om det är så för dig men det kan ju vara värt ett försök m

Svar på tråden Diarré på morgonen