Koncentration skrev 2020-05-08 06:30:26 följande:
Hhaha..Ja, jag drack ganska mycket vatten igår. Sedan kände mig bara sockersugen och ville ha apelsinjuice eller glass. Jag köpte glass och törsten släcktes.
Jag förstod inte alls vad min kropp ville ha igår egentligen. Om jag hade ätit för lite frukt eller om det var något i maten som jag har missat som kroppen ville ha.
Jag har börjat med att äta extra stark mat. Jag vet inte om det kan beror på det, liksom att man blir törstig av det.
Men jag kanske borde kontakta VC för säkerhets skull?
Man kan helt klart bli törstig av att äta stark mat, om detta var en engångshändelse skulle jag inte oroa mig, eller om det bara händer när du ätit starkt.
Min sambo har en grej, sedan han var barn typ så tog han en chokladbit (oftast bara en ruta mörk choklad) efter att han ätit... NU kan han inte äta utan det där :-P Han blir rastlös och irriterad om han inte får sin chokladbit, går att undvika med en efterrätt ibland (beror på efterrätten) men jag har börjat med att ha en chokladbit i handväskan konstant :-P Han har till och med suttit och mumsat på en flerstjärnig Michelin restaurang :-P
Det handlar inte om diabetes eller något sånt utan bara att det är ett så inarbetat beteende
Jag håller på att träna upp honom med att låta det gå längre och längre innan jag tar fram chokladen (han köper själv också men han är ganska glömsk och kan istället tycka att vi skall bryta upp tidigare från en restaurang om behovet kommer så därför jag har det i väskan :-P )