• Anonym (I got away)
    Thu 7 May 2020 22:15
    18096 visningar
    8 svar
    8
    18096

    Höll på att falla för en farlig man!

    Hej.

    Att dejta idag är egentligen ganska enkelt, finns ett stort antal dejtingsidor. Men att hitta nån vettig är svårare. Och när jag får kontakt med nån som verkar intressant vaknar oro och misstänksamhet. Brukar då googla på den aktuella mannen för att se om det dyker upp något som inte är positivt.

    Detta hände nu för en kort tid sen. Fick meddelande på badoo från en kille. Meddelandet stack inte ut men jag var lite smått uttråkad så gav det en chans. Killen var trevlig och jag började bli nyfiken. Vi fortsatte prata via badoo några dagar och sen föreslog han att om jag ville så kunde vi gå över till messenger och det var ok. Vi hade kontakt där dagligen och jag började känna pirr i magen. Så en dag var han lite kort i svaren så frågade om han kanske var trött och att vi kunde höras en annan dag. Han läste men svarade inte direkt. Senare plingade mobilen och såg att han skickat. Glädjepirr och tryckte fram hans meddelande. Han berättade att han var sur på sitt ex, mamman till hans barn. Han beskrev henne som en väldigt sjuk person och att hon gör allt för att förpesta hans liv på olika sätt. Var så mycket bitter sorg i det han skrev och tyckte verkligen synd om honom och barnen. Så skrev ett svar med mitt nr och sa att om du behöver prata så ring. Vilket han även gjorde. Vi pratade ganska länge och han berättade om exet och deras liv ihop. Och det väckte misstankarma. Enligt honom så gjorde han allt hemma och jobbade dessutom. Hon vägrade söka arbete, låg mest med mobilen i sängen. När barnbidraget kom handlade hon alltid upp pengarna på skräp. Hon ville aldrig hitta på saker med familjen. Lagade hon mat så var han alltid tvungen att ta med barnen och åka till affären för att hon glömt något osv. Stora problem med humöret och gapade, skrek och kastade saker. Han berättade så mycket mer negativt kring henne och framställde sig själv som ett offer. Jag ställde ju frågor då och då gällande om hans beteende bidragit till hennes reaktioner och hur han hanterade deras konflikter. Men nej, han kunde inte se att något han sagt eller gjort skulle orsaka något och vid konflikter tyckte han bästa boten var att inte prata alls. Kort sagt så ansåg han att alla problem osv var endast exets fel. Narcisist dök upp många gånger under samtalet iaf och även känslan av att han dolde något. Efter samtalet började jag googla på hans namn. Kikade igenom Eniro osv och det gav inte mycket. Sen kollade jag på mrkoll. Scrollade neråt och såg då att han varit åtalad och att dom fallit. Fick en sån klump i magen och visste inte vad jag skulle göra. Gick till sängs och sov väldigt dåligt av oron. Så när jag kom till jobbet gick jag in på mrkoll igen och köpte domen och skrev ut den. Ville inte läsa på jobbet så la papprena i väskan. Han skickade sms till mig under dagen men jag valde att inte läsa eller svara. Väl hemma så slet jag upp domens och började läsa. Han blev åtalad för misshandel och när jag läste om målsägande.. Totalt chockad! Ett barn!!! Han har misshandlat ett minderårigt barn!!

    Jag grät faktiskt. Och samtidigt skakade jag av ilska och sen illamående över att jag började gilla honom. Tog sen upp mobilen och läste vad han skickat. Han skrev att han tyckte jag var en fin tjej och att vårt samtal gjort honom glad. Och sen undrade han om jag ville komma dit och ta en fika i veckan. Jag svarade med att fråga om han hade tid att prata lite senare och det hade han. Så under tiden jag väntade stålsatte jag mig mentalt. När vi sen pratade i telefon så var det först lite allmänt om hur dagen varit osv. Sen sa jag att det var något jag undrar över och fortsatte direkt på sak. Sa att jag sett på Mrkoll att han varit åtalad och dömd. Och jag undrar vad det gällde. Hörde direkt att han blev besvärad över det. Men han sa ok jag ska berätta. Hans ex var orsaken. Hon hade sett till att han blev polisanmäld för misstänkt misshandel på deras barn men att socialen och polisen la ner det. Jag blev iskall. Misshandel i domen gällde ett äldre barn och han är inte pappa till det barnet. Jag svarade nått med att hur kan du bli dömd om de la ner det? Jo exets barn sen tidigare var den som sett till att han blev anmäld igen och att exet låg bakom det med. Frågade då om de andra barnen och ja han hade gett daskar ibland för att han var arg på exet. Så enligt honom så var det exets fel att han slog barn! Han fortsatte skylla ifrån sig gällande det äldre barnet och menade på att barnet var mytoman och att barnet överdrivit händelsen som ledde till åtal och dom. Han fortsatte prata ner exet och hennes barn en stund, jag lyssnade knappt. Kände bara att vilken vidrig människa han är och han är inte frisk. Han märkte väl att jag inte sa så mycket och började prata om annat en stund innan han frågade om jag hade lust att hälsa på dagen efter. Jag sa att jag ska kolla om jag kan och att jag hör av mig imorgon, sen la vi på. Ganska direkt efter samtalet skrev jag ett långt meddelande och förklarade att jag inte ville träffas, jag vill inte ha någon kontakt mer och att såna som slår barn är sjuka och jag hoppas verkligen att ingen stackars tjej faller för dig eller att hon har egna barn som riskerar att råka illa ut isf. Skrev även att han är en farlig Narcisist och tjejer borde varnas för såna som honom. Blockade sedan honom på badoo och messenger och även hans nr.

    Vad vill jag ha sagt med detta? Jo kolla upp personen du träffat via dejtingsidor osv. Jag höll på att falla för en barnmisshandlare och väldigt troligt en narcisist. Var uppmärksam på hur personen beskriver ev ex och hur han framställer sig själv.

    Sen en fråga: Om du börjar dejta någon och dennes ex eller någon annan som dejtat personen kontaktar dig och lämnar information om att han är dömd för barnmisshandel t ex och uppvisar narcisistiska drag, skulle du då tänka till eller direkt dra slutsatsen hämndgirigt ex alt dumpad dejt?

  • Svar på tråden Höll på att falla för en farlig man!
  • Anonym (D)
    Thu 7 May 2020 22:30
    #1

    Dejta inte män som snackar massa skit om sitt ex. Det är stora röda flaggor på det.

  • Anonym (I got away) Trådstartaren
    Wed 13 May 2020 19:30
    #2
    Anonym (D) skrev 2020-05-07 22:30:38 följande:

    Dejta inte män som snackar massa skit om sitt ex. Det är stora röda flaggor på det.


    Ja och man ska våga kolla upp personen med vilket är ganska enkelt idag.
  • Anonym (Jag)
    Wed 13 May 2020 20:50
    #3

    Ja jag kollar själv upp dejter så gott det går. Verkar vara en hel del som gör det.

    Din fråga i slutet:  det beror nog på. Hur låter den som isf kontaktar mig (kanske själv är dömd? Omskriven negativt på nätet? Jobbar? osv), o hur mycket har jag träffat dejten ? Spelar nog även in med livserfarenhet o sånt där.

    Men jag tror du skulle få fler svar om du ställde frågan under Allmän Debatt eller Relationsproblem.

  • Anonym (Anony­m)
    Thu 28 May 2020 01:15
    #4

    Hej TS! Hur har det gått? Trodde först det var samma person jag råkat ut för för länge sedan.

    Kolla alltid upp innan via skatteverket också för dessa personer kan även ljuga om att de har barn osv eller sambo då de står skrivna på olika adresser medans de bor ihop i hus.

  • Anonym (vimla­r av dem)
    Thu 28 May 2020 02:04
    #5

    Förstår inte hur man kan lämna ut sina telefonnummer och riktiga namn i tidigt dejtstadium. Som kvinna är det speciellt viktigt att inte lämna ut sina uppgifter innan man känner dejten lite närmre. Men håller med föregående kommentar att det är ett stort NONO med män som pratar om sina ex, oavsett om det är bra eller dåligt. De är inte klara då, och det är jävligt respektlöst att dumpa sån skit på en ny person man vill sälja in sig hos. IDIOTKILLE! Var glad att du insåg så tidigt att han var en skit.

  • Anonym (Exfru­)
    Thu 28 May 2020 07:05
    #6

    Jag trodde först att det var mitt ex,men slutet stämde inte.Han har starka narcissistiska drag och otrevlig mot mig.Därför är kontakten minimal,jag orkar inte mera än så.

  • Anonym (hände mig)
    Thu 28 May 2020 07:55
    #7
    +1

    Detta hände faktiskt mig (man). När jag begärde skilsmässa så hotade frun med att få ett av sina barn sedan ett tidigare förhållande att anmäla mig till polisen för övergrepp.

    Det gick så långt så att polisen ringde mig och förhörde över telefon och jag blev delgiven misstanke. Sedan när polisen kallade barnet till förhör så vägrade barnet och erkände för polisen att mamman pressat barnet till anmälan. Så det hela lades ner. Men fy fan vilken ångest jag hade där under några veckor!

    Men om han blev dömd i domstol så.... osannolikt att han blev oskyldigt dömd. Men sådant här händer.

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 27 Jun 2020 18:58
    #8

    En annan sak att tänka på är att bara för att de inte står dömda på lexbase osv betyder ingenting. Brott gallras efter några år beroende på vad det är för typ av brott.

    Skriv ett mail till landsarkivet och riksarkivet, de sparar gamla domar. Det enda de behöver är namn och personnummer.

Svar på tråden Höll på att falla för en farlig man!