• Anonym (Icke straight)

    Lesbisk/bi

    Jag har aldrig haft förhållande, och aldrig haft sex med någon.
    Har aldrig känt mig lockad av tanken att ha sex med en kille, det äcklar mig snarare.

    Jag har rätt så länge, ända sedan tonåren haft lite funderingar på om jag dras till tjejer. Jag är väldigt osäker i mig själv, och därför har det varit helt otänkbart för mig att flirta med tjejer, jag har inte velat vara annorlunda, eftersom alla mina vänner och bekanta är straight vad jag vet. Jag har tryckt undan de tankarna och skämts för dem.  Har liksom utåt sätt verkat straight om än väldigt tillbakadragen.

    Men nu har jag helt plötsligt börjat fundera på hur det skulle vara att ha ligga med en tjej... och det verkar (iallafall i teorin) helt magiskt. Jag skäms över det här... Av någon anledning känns det fel om jag skulle vara lesbisk eller bi.. eller något sådant.

    Så märkligt. Men jag bara är rädd för att bli 'sämre' behandlad av nära och kära om det vore så att jag är något annat än straight. :(
    Varför är jag såhär konstig? :(

    Hur ska jag tänka egentligen? Ville bara skriva av mig lite... har ni något elakt att säga behöver ni inte göra er besväret.

  • Svar på tråden Lesbisk/bi
  • Anonym (North)

    Du äcklas av tanken på att ha sex med killar, men är nyfiken på tjejer.
    Sex ska ju vara kul, skönt och härligt, och sån sex har man inte om man äcklas av något.
    Känns som att valet är lätt här.
    Sen hur andra reagerar om du gillar tjejer, det kommer variera. Frågan är om du ska låta andras åsikter styra hur du lever ditt liv.

  • Anonym (.)

    Tänk inte så mycket. Gör bara det som känns rätt istället.

    Tror Sverige har kommit långt gällande hur lesbiska behandlas, skulle gissa att 95% kommer vara positiva eller inte bry sig alls om din sexualitet.

    Men du behöver inte berätta för dem. I alla fall inte förrän du har en stabil flickvän. Så starta tinder och flirta på med andra tjejer. Lycka till

  • Anonym (Icke straight)

    Tack för era svar!

    Tinder vågar jag nog inte prova.. jag är för osäker av mig,och inte särskilt attraktiv. Haha.. :) 

    Egentligen tror jag nog att de flesta är accepterande i min omgivning vad gäller olika läggningar, men jag vet också att typ alla runt mig som sagt, är straight. Och jag vågar inte vara den som 'sticker ut'... Är bara så rädd för det.

    Hade nog varit lättare om jag hade fler i min närhet som också var icke straighta... Så att det inte skulle vara som att just jag stack ut så mycket ur mängden.


    Men jag får nog tänka att jag får vara öppen för att träffa någon, även om det skulle vara en tjej, så får det där med att eventuellt 'komma ut' bli ett senare problem, kanske om jag skulle känna mig mer säker i mig själv i framtiden.

  • Anonym (.)

    Du kanske kan söka kontakter för bekantskap på t.ex. qruiser, Facebook (gays of Sweden), eller via aktiviteter som RFSL drar ihop? Alltså för att få nya vänner?

    Jag trodde jag var ensam i min närhet om att inte vara straight men insåg när jag blev lite äldre, men det är ganska många i bekantskapskretsen och bland jobbarkompisar som inte är helt straighta...

  • Anonym (D)

    Jag jobbar på en ganska stor arbetsplats och det finns de som är homosexuella av båda könen. Ingen skulle komma på tanken att kommentera deras läggning. Jag som hetero tycker det är skönt att vi i Sverige har en så liberal syn att alla kan vara den man är.

  • Anonym (Icke straight)
    Anonym (.) skrev 2020-05-08 09:28:09 följande:

    Du kanske kan söka kontakter för bekantskap på t.ex. qruiser, Facebook (gays of Sweden), eller via aktiviteter som RFSL drar ihop? Alltså för att få nya vänner?

    Jag trodde jag var ensam i min närhet om att inte vara straight men insåg när jag blev lite äldre, men det är ganska många i bekantskapskretsen och bland jobbarkompisar som inte är helt straighta...


    Bra idé... Är bara lite dåliga tider nu i och med Corona att träffa massa folk. Jag är väldigt rädd för att bli smittad också. :(

    Jag vill inte avslöja min ålder, men jag är inte särskilt ung längre själv... och visst, jag har en vän vars vän är bi men det är typ det... Fast det är klart, många kan ju vara bi, eller gay utan att de är öppna med det. 

    Hmm.. jag är kanske inte så udda ändå...

  • Anonym (Icke straight)
    Anonym (D) skrev 2020-05-08 09:33:17 följande:

    Jag jobbar på en ganska stor arbetsplats och det finns de som är homosexuella av båda könen. Ingen skulle komma på tanken att kommentera deras läggning. Jag som hetero tycker det är skönt att vi i Sverige har en så liberal syn att alla kan vara den man är.


    Åh vad bra att de vågar vara öppna med det! :) Det är just en sådan avslappnad miljö jag skulle behöva ha. Men kanske är det så att miljön faktiskt ÄR rätt avslappnad runt mig, bara det att jag inte kan se det för att jag är så fast i mina egna rädslor.

    Jag är en rätt orolig människa... Vill inte avslöja för mycket om mig själv.. men hittills har de flesta i min närhet som sagt åtminstone verkat hetero.
  • Anonym (North)
    Anonym (Icke straight) skrev 2020-05-08 09:37:07 följande:
    Åh vad bra att de vågar vara öppna med det! :) Det är just en sådan avslappnad miljö jag skulle behöva ha. Men kanske är det så att miljön faktiskt ÄR rätt avslappnad runt mig, bara det att jag inte kan se det för att jag är så fast i mina egna rädslor.

    Jag är en rätt orolig människa... Vill inte avslöja för mycket om mig själv.. men hittills har de flesta i min närhet som sagt åtminstone verkat hetero.
    Jag är kille, jobbade i äldrevården och där finns det många fördomar bland tjejerna.
    Minns när de pratade om homosexuella och bisexuella på TV. Alla tjejerna sa att de aldrig skulle kunna tänka sig att vara med en tjej, så äckligt.
    Mig gick det rykten om fick jag höra på omvägar. Att jag måste vara gay, som var singel och jobbade i vården.
  • Anonym (Icke straight)
    Anonym (North) skrev 2020-05-08 10:55:44 följande:
    Jag är kille, jobbade i äldrevården och där finns det många fördomar bland tjejerna.
    Minns när de pratade om homosexuella och bisexuella på TV. Alla tjejerna sa att de aldrig skulle kunna tänka sig att vara med en tjej, så äckligt.
    Mig gick det rykten om fick jag höra på omvägar. Att jag måste vara gay, som var singel och jobbade i vården.
    Oj det lät inte trevligt.
    Tyvärr blir ju många 'som man umgås', och de kanske påverkade varandra så att alla betedde sig sådär fördomsfullt även om alla kanske egentligen inte var det innerst inne, för man ju hoppas.

    Jag hade inte klarat av en sådan miljö... och jag hade nog sagt emot om någon är öppet homofobisk, fast det är nog än svårare att säga ifrån om ALLA verkar vara fördomsfulla på arbetsplatsen.
    Man behöver ju inte säga allt man tänker liksom.

    Blev du sårad av att de trodde du var gay eller tog du det på ett lugnt sätt?
Svar på tråden Lesbisk/bi