• Anonym (M)

    attraherad av en missbrukare

    Hur vet man om en person är hög?
    är det en fördom att en person som är mer framåt är hög och när han är mer tystlåten så är han typ nykter? eller kan det vara tvärtom?

    varför jag frågar är för att jag är nyfiken på en kille som tar droger. känner honom knappt men märker på hans personlighet/beteende att han inte alltid är sig själv. frågan är: när är han sig själv?

    frågan är också vad han egentligen minns av det vi pratat om.
    tror inte han minns så mycket ibland eller så är det kanske för att han är hög då/eller tvärtom??

  • Svar på tråden attraherad av en missbrukare
  • Anonym (f)
    Anonym (M) skrev 2020-05-08 00:30:47 följande:

    Hur vet man om en person är hög?
    är det en fördom att en person som är mer framåt är hög och när han är mer tystlåten så är han typ nykter? eller kan det vara tvärtom?

    varför jag frågar är för att jag är nyfiken på en kille som tar droger. känner honom knappt men märker på hans personlighet/beteende att han inte alltid är sig själv. frågan är: när är han sig själv?

    frågan är också vad han egentligen minns av det vi pratat om.
    tror inte han minns så mycket ibland eller så är det kanske för att han är hög då/eller tvärtom??


    Vad han minns beror väl på  vad han knarkat. generellt så tappar man inte minnet av de flesta droger, förutom lugnande tabletter eller sömnmediciner. Dvs inte som med alkohol. 

    Ja, troligt att någon som är blyg blir framåt om han är påverkad.

    Vad är det för drog?

    Rekommenderar inte en relation med en missbrukare.
  • Anonym (M)
    Anonym (f) skrev 2020-05-08 01:11:56 följande:
    Vad han minns beror väl på  vad han knarkat. generellt så tappar man inte minnet av de flesta droger, förutom lugnande tabletter eller sömnmediciner. Dvs inte som med alkohol. 

    Ja, troligt att någon som är blyg blir framåt om han är påverkad.

    Vad är det för drog?

    Rekommenderar inte en relation med en missbrukare.

    Ibland känns det som att han inte känner igen mig *skrattar* Men jag har kanske fel. vi känner ju knappt varandra.


    Jag vet inte alls vad det är för drog/droger han sysslar med. Såg via en infosida att han är dömd men vet inte varför han är dömd, säkert nåt drogrelaterat.

  • Anonym (L)
    Anonym (M) skrev 2020-05-08 00:30:47 följande:

    Hur vet man om en person är hög?
    är det en fördom att en person som är mer framåt är hög och när han är mer tystlåten så är han typ nykter? eller kan det vara tvärtom?

    varför jag frågar är för att jag är nyfiken på en kille som tar droger. känner honom knappt men märker på hans personlighet/beteende att han inte alltid är sig själv. frågan är: när är han sig själv?

    frågan är också vad han egentligen minns av det vi pratat om.
    tror inte han minns så mycket ibland eller så är det kanske för att han är hög då/eller tvärtom??


    Har dejtat en del som haft missbruksproblem.. Inget du borde satsa på..ger bara massa problem..
  • Anonym (mm)

    jag förstår dina nyfikna frågor på denhär killen, han kanske till och med är jävligt snygg, och har en charm i sig som man vill förstå:)?

    anledningen till att jag säger så är för jag har själv tänkt alla dom tankarna, jag tog till och med steget vidare och vi blev partners. fatta den. 

    Jag var nykter och inte droger då, kanske drack alkohol men ytterst sällan. 
    vi spenderade mycket tid tillsammans hemma hos honom och det var mysigt. pussar och mys. 

    men jag la märke till att han ALLTID gick in på toaletten. Är där ca 2 minuter och kommer sedan ut, hög som ett hus i ögonen, lugn, men jag fattade inte så mycket då.
    Dethär pågick hela tiden, varje dag, flera gånger om dagen. tillsist började jag sakta fatta. Jag konfronterade honom inte då. men jag tappade attraktionen efter ett tag och lämnade honom. jag var väldigt ung då kan jag säga. 16 år när jag träffade honom, och nu är jag snart 30. Det kan verkligen gå snett. skulle inte rekommendera en kille som missbrukar. för när man vaknar upp ifrån den romansen så ser man all skit, crack, missbruk, som man totalt kan fastna i. det är inte en rolig resa kan jag säga.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2020-05-08 00:30:47 följande:

    Hur vet man om en person är hög?
    är det en fördom att en person som är mer framåt är hög och när han är mer tystlåten så är han typ nykter? eller kan det vara tvärtom?

    varför jag frågar är för att jag är nyfiken på en kille som tar droger. känner honom knappt men märker på hans personlighet/beteende att han inte alltid är sig själv. frågan är: när är han sig själv?

    frågan är också vad han egentligen minns av det vi pratat om.
    tror inte han minns så mycket ibland eller så är det kanske för att han är hög då/eller tvärtom??


    Du kan t ex kolla deras pupillrar/ögon - det kan ge en indikation. Annars är det pissprov som gäller antagligen. Eller att du frågar personen. Eller att den beter sig skitskumt.

    Det är en fördom ja. Alla är olika, nykter som hög. Vissa märks det ingen skillnad på alls, vissa blir tvärtom som sitt vanliga jag.

    Killen du är intresserad av är sig själv när han slutat med droger och varit utan i minst flera månader. Du är rejält dum om du försöker ge dig in i en relation med en knarkare. Risken finns att du antingen blir medberoende (stor risk) eller att du börjar knarka själv (också rätt stor risk).

    Han kanske minns allt eller ingenting, det är omöjligt att säga. Inte ens med samma person och samma drog och samma dos är det säkert att det är lika varje gång.

    Lämna.honom.ifred.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2020-05-08 01:24:05 följande:

     


    Jag vet inte alls vad det är för drog/droger han sysslar med. Såg via en infosida att han är dömd men vet inte varför han är dömd, säkert nåt drogrelaterat.


    Vadå "säkert", det kan lika gärna vara misshandel, rån, inbrott, vad sjutton som helst. Enda sättet att veta är att kontakta tingsrätten och läsa domen.
  • fornminne

    Det klart att man kan vara intressant och trevlig även om man knarkar, men det är INTE lämpligt att ge sig in i en relation med en sådan person. Det hoppas jag att du förstår.

  • Anonym (tvillingmamma)

    Spelar det någon roll om han är "sig själv" eller inte? Vi pratar om en dömd kille som tar droger. En kille som du dessutom knappt känner. Tycker du verkligen att det är något att satsa på?

  • Anonym (Been there..)

    Man kan ALDRIG lita på en knarkare, de kommer sluta me att du sitter på psyk o bönar efter hjälp. Du kan inte heller försöka hjälpa honom lr rädda han.. gå inte den vägen!

  • Anonym (trådstartaren)

    Lätt att falla för killar med "missbruksproblem". Vet hur det är med alkoholrelaterat inget nytt men vet inget om droger och drogpåverkade. ska inte bli ihop med honom jag skrev om men finns en nyfikenhet.

Svar på tråden attraherad av en missbrukare