• Anonym (Diamanten)

Erfarenheter från Diamantbrev?

Funderar på att sälja en smycke till diamantbrev.se, de har fått högt betyg på Trustpilot (4,8) och har hittar inga andra recensioner. Någon som har erfarenhet? 

• Svar på tråden Erfarenheter från Diamantbrev?
  • Anonym (jämför)

Inte sålt dit, men säger bara att det är viktigt att jämföra olika sådana. Finns ju en hel uppsjö och en del har dolda avgifter med mera. 

Kanske också värt att fråga den lokala guldsmeden eller en pantbank eller auktionsfirma. Kan vara lika enkelt som nåt annat.

• Anonym (Testat)

Jag sålde en diamantring genom diamantbrev.

Jag fick ägandeskap av ringen efter att ha hittat den, lämnat den till polisen och fått tillbaka den efter att ingen efterlyst den på 3 månader. Således vet jag inte vad ringen var värd i marknadsvärde. Men för mig var ju allt ren vinst. Räknade med att kanske få någon tusenlapp men blev positivt överraskad då jag fick erbjudande om strax över 4500 kr.

Det var supersmidigt att sälja genom dem, hela försäljningen tog 3 dagar; jag skickade efter deras paket första dagen, mottog allt för att kunna skicka in ringen försäkrat dagen efter och lämnade den till posten samma dag. Dagen därpå fick jag ett bud som jag accepterade och dagen efter hade jag pengarna på kontot, det var hur smidigt som helst.

Den enda invändning jag skulle ha mot att sälja genom diamantbrev är att man bör vara ganska säker på att genomföra försäljningen eftersom man annars får betala för att de skickar tillbaka smyckena (kostar ca 300 kr tror jag).

Jag skulle absolut rekommendera diamantbrev, baserat på min egen upplevelse men har dock bara testa dem denna enda gång.

• Anonym (Diamanten)
    Anonym (jämför) skrev 2020-05-08 11:36:04 följande:

Inte sålt dit, men säger bara att det är viktigt att jämföra olika sådana. Finns ju en hel uppsjö och en del har dolda avgifter med mera. 

Kanske också värt att fråga den lokala guldsmeden eller en pantbank eller auktionsfirma. Kan vara lika enkelt som nåt annat.

Tack för tipsen! Pantbanken köper inte guld man behöver inte hämta ut men priset blir sämre än om man säljer direkt, jag har kollar Guldfynd och stora kedjor men de betalar dåligt, får kolla på lokala butiker också  

Jag har läst avtalet noga och kollar det mesta på deras hemsida. 
  • Anonym (Diamanten)
    Anonym (Testat) skrev 2020-05-08 13:08:43 följande:

Jag sålde en diamantring genom diamantbrev.

Jag fick ägandeskap av ringen efter att ha hittat den, lämnat den till polisen och fått tillbaka den efter att ingen efterlyst den på 3 månader. Således vet jag inte vad ringen var värd i marknadsvärde. Men för mig var ju allt ren vinst. Räknade med att kanske få någon tusenlapp men blev positivt överraskad då jag fick erbjudande om strax över 4500 kr.

Det var supersmidigt att sälja genom dem, hela försäljningen tog 3 dagar; jag skickade efter deras paket första dagen, mottog allt för att kunna skicka in ringen försäkrat dagen efter och lämnade den till posten samma dag. Dagen därpå fick jag ett bud som jag accepterade och dagen efter hade jag pengarna på kontot, det var hur smidigt som helst.

Den enda invändning jag skulle ha mot att sälja genom diamantbrev är att man bör vara ganska säker på att genomföra försäljningen eftersom man annars får betala för att de skickar tillbaka smyckena (kostar ca 300 kr tror jag).

Jag skulle absolut rekommendera diamantbrev, baserat på min egen upplevelse men har dock bara testa dem denna enda gång.

Tack! det betyder mycket att höra från de som har sålt. Jag skickade in kedjan igår, håller tummarna för att allt går bra. 
  • Flygaren

Hur gick det, ts? Går nämligen också i tankar av att sälja guld till dem.

• Anonym (Diamanten)
    Flygaren skrev 2020-09-29 22:48:16 följande:

Hur gick det, ts? Går nämligen också i tankar av att sälja guld till dem.

Det gick jättebra, jag skickade in och de betalade snabbt. Priset som stod på hemsidan stämde det var inga sålda avgifter mm
Svar på tråden Erfarenheter från Diamantbrev?