• Steeph

    Lång follikelfas, vill få ägglossning tidigare

    Hej alla.

    Har som sagt lång follikelfas. Senaste cykeln fick jag ÄL på dag 19. Provar denna cykel med rosenrot samt efamol men det verkar inte hjälpa ett dugg. Är på dag 12 och ingen stegring samt rund ring på digitalt advanced. Alltså har de inte funnit någon ökning i östrogen. Så jahopp... vad gör man för att få ned follikelfasen? Iaf någon dag kortare hade varit guld. Min lutealfas är på 13 dagar så där är det inga bekymmer

  • Svar på tråden Lång follikelfas, vill få ägglossning tidigare
  • Scrootie

    Jag har kört en cocktail av rosenrot, bidrottninggele och munkpeppar två cykler. Båda dessa cyklrr har jag fått Äl på cd16 istället för cd22 så jag upplevrr attdet har fungerat för mig (kan ju inte svära på att det inte är ett sammantäffande dock)

  • Steeph
    Scrootie skrev 2020-05-08 14:42:55 följande:

    Jag har kört en cocktail av rosenrot, bidrottninggele och munkpeppar två cykler. Båda dessa cyklrr har jag fått Äl på cd16 istället för cd22 så jag upplevrr attdet har fungerat för mig (kan ju inte svära på att det inte är ett sammantäffande dock)


    Åh okej, härligt jag har beställt munkpeppar till nästa cykel (om jag inte blir gravid). Bidrottning undviker jag tack för tips!!
  • Steeph

    Okej kan säga att rosenrot förmodligen gjorde att jag får ägglossning tidigare... glad gubbe idag på cd 13 (igår svagt på ÄL tester) så det kan gå väldigt snabbt tydligen haha.. nu blir det att mysa på och hoppas på ett plus

  • Steeph
    milor skrev 2020-05-08 22:22:59 följande:

    Vart beställde ni munkpeppar ifrån? :)


    Graviditetskollen viten
  • Anonym (Hormonell hjälp?)

    Kontakta din gyn och se om du kan få medicinsk hjälp.

    Jag hade äl på dag 17-21. Fick Primolut Nor utskrivet, tog det i 2 månader. Idag är jag på CD 13 och äl är på gång :)

  • Steeph
    Anonym (Hormonell hjälp?) skrev 2020-05-12 09:22:22 följande:

    Kontakta din gyn och se om du kan få medicinsk hjälp.

    Jag hade äl på dag 17-21. Fick Primolut Nor utskrivet, tog det i 2 månader. Idag är jag på CD 13 och äl är på gång :)


    Tack för tips! Provade dock rosenrot och fick ÄL dag 15 denna månad får avvakta och se om det blir mens eller plus
Svar på tråden Lång follikelfas, vill få ägglossning tidigare