• Anonym (Flyttaren)

    Orättvis hyresvärd

    Vi ska flytta och vår hyresvärd har varit här och tittat på lägenheten. Allt var okej förutom luckor och lådor i kök och badrum. I köket har massa ?färg? flagnat av och spruckit och i badrummet har den där tunna ytan på luckorna släppt nertill på skåpet.

    Exakt samma sak har hänt hos alla grannar vi varit hos och flera har klagat då lägenheterna var nybyggda när vi flyttade in. Ingen av de som flyttat har behövt betala för det, men VI kommer krävas betalt av!?

    Kan vi göra något alls? Hyresvärden vägrar kommentera det.

  • Svar på tråden Orättvis hyresvärd
  • Anonym (f)
    Långbenopluto skrev 2020-05-08 14:00:44 följande:

    Orättvist? Nä, inte ett dugg. Skador ska ersättas, så är det i hyreslägenheter.


  • Anonym (f)
    Långbenopluto skrev 2020-05-08 14:00:44 följande:

    Orättvist? Nä, inte ett dugg. Skador ska ersättas, så är det i hyreslägenheter.


    Råkade posta innan jag skrev.

    Nja, det beror på.

    Ts, kontakta hyresgästföreningen och fråga mer hur du kan göra. 
  • Anonym (Flyttaren)
    Långbenopluto skrev 2020-05-08 14:00:44 följande:

    Orättvist? Nä, inte ett dugg. Skador ska ersättas, så är det i hyreslägenheter.


    Det är inte vårt fel att det blivit så, det är dålig kvalité. Ingen annan med samma skador har behövt betala för det. Första luckorna började färgen flagna efter bara nån vecka.
  • Långbenopluto
    Anonym (Flyttaren) skrev 2020-05-08 14:05:05 följande:
    Det är inte vårt fel att det blivit så, det är dålig kvalité. Ingen annan med samma skador har behövt betala för det. Första luckorna började färgen flagna efter bara nån vecka.
    Ok, men då bör det finnas underlag på att ni anmälde det då till hyresvärden. 
  • Anonym (Flyttaren)
    Långbenopluto skrev 2020-05-08 14:11:23 följande:

    Ok, men då bör det finnas underlag på att ni anmälde det då till hyresvärden. 


    Vi sa det till honom när han var här för att fixa något i samband med inflytten, han ryckte bara på axlarna och sa att flera påpekat det.

    Vi har inte anmält något annat eftersom det har hänt gradvis och vi visste att det såg likadant ut hos alla andra grannar vi varit hos. Ingen av dessa har behövt betala för det och de hade inte heller anmält något.
  • Långbenopluto
    Anonym (Flyttaren) skrev 2020-05-08 14:19:59 följande:
    Vi sa det till honom när han var här för att fixa något i samband med inflytten, han ryckte bara på axlarna och sa att flera påpekat det.
    Vi har inte anmält något annat eftersom det har hänt gradvis och vi visste att det såg likadant ut hos alla andra grannar vi varit hos. Ingen av dessa har behövt betala för det och de hade inte heller anmält något.
    Då bör du ha bevis om du ska få igenom det.
  • Anonym (Flyttaren)
    Långbenopluto skrev 2020-05-08 14:33:55 följande:

    Då bör du ha bevis om du ska få igenom det.


    Och hur ska jag kunna bevisa att vi sa det till honom?
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Flyttaren) skrev 2020-05-08 14:39:04 följande:
    Och hur ska jag kunna bevisa att vi sa det till honom?
    Precis.

    Men prata med Hyresgästföreningen. Eftersom det är samma för de andra så kan man se att det inte är frågan om något som ni har ställt till med iaf.
  • Anonym (G)

    Ni ska inte behöva betala för skador som uppstått av normalt slitage. Att värden köpt in luckor som inte tål normal användning är inte (eller ska åtminstone inte vara) ert bekymmer. Eftersom ni varit hemma hos flera av grannarna gissar jag att ni har en så pass bra relation med dem att ni kan få deras stöd.

  • Anonym (f)

    Jag har haft ett liknande problem, där det sattes in en badrumsdörr som inte tålde fukt, färgen flagnade av inom loppet av 3 månader. Inte mitt fel.

Svar på tråden Orättvis hyresvärd