• Anonym (Algernon)

Splittra familjen pga sexuell frustration

Under uppväxten drogs jag med extremt dåligt självförtroende och straffade ut mig själv från allt som rörde tjejer. Jag var en bra bit upp i 20års åldern innan jag blev av med oskulden, trots att jag såg (ser) helt ok ut och är social. När det äntligen lossnade för mig på det sexuella planet hann jag skaffa ett fåtal erfarenheter innan jag kort därefter träffade tjejen som jag nu varit tillsammans med i 15 år. Vi har två barn. Sexlivet var de första åren stabilt om än något fantasilöst då min sambo tyvärr inte varit det minsta intresserad av att utvecklas på det planet.

Efter hennes sista graviditet för 7 år sedan dog vårt samliv ut. Vi lever nu i ett förhållande där sex eller intimitet knappt existerar. Alla initiativ till sex har kommit från mig och efter hennes ständiga avvisningar blev till slut regelbundet porrsurfande mitt värdelösa substitut. Att jag stannat kvar i relationen beror enbart på barnen, annars hade en separation varit ett enkelt val.

När jag (med förmodad tilltagande 40års kris) ser tillbaka inser jag hur extremt oerfaren jag är. Jag har i princip bara varit sexuellt aktiv i ca 10 år. Jag har tillbringat betydligt längre tid som dels överårig oskuld dels fast i ett sexlöst förhållande. Jag vill inget hellre än att börja träffa nya kvinnor, få fler erfarenheter och ta igen alla förlorade år. Samtidigt känner jag att det är ett enormt svek mot mina barn. Jag känner mig extremt frustrerad över min situation och vet inte hur jag ska göra.

• Svar på tråden Splittra familjen pga sexuell frustration
  • Anonym (Man i samma situation)

Jag är i ganska precis samma situation som du...

Känns verkligen som att man FÅR INTE ha sex. Får inte med frun. Får ju inte heller med någon annan. Fårintefårintefårinte. Varför ska det vara förbjudet för vissa av oss??

Jag har inga svar, jag är bara frustrerad. Fast med en fångvaktare för brottet att sukta efter något som kunde se ut som kärlek.

• Anonym (Igen)

Du kanske finner svar i de 132567800 andra trådarna om exakt samma ämne?

• Anonym (Man i samma situation)
    Anonym (Igen) skrev 2020-05-09 03:38:02 följande:

Det är just det som är problemet. Det finns inga svar där heller.
  • Anonym (same same but different)

Känner igen mig (kvinna). Älskar du din fru? Funkar relationen i övrigt mellan er? Jag har mer eller mindre börjar komma fram till att jag måste lämna mina barns pappa om jag vill få till det liv jag vill ha. Vi är så olika på flera plan och antingen puttrar vi runt i vardag och måsten eller så tjafsar vi. Jag ser det som att det ickefungerande sexlivet är ett symptom på en ickefungerande relation men det beror också på att min man har en kronisk sjukdom. Jag tampas med skuldkänslor men jag själv mår ju inte bra så då lär ju inte ungarna göra det heller.

Anonym (Igen) skrev 2020-05-09 03:38:02 följande:

Ibland behöver man bara skriva av sig. Ungefär som du behöver sparka verbalt på någon som redan (inte)ligger.
  • bullen1984

En av de största problemen i relationer idag tror jag.

Många som separerar undrar sedan varför de inte separerat tidigare.. 
    Man kan vara en bra förälder även om man är skild. Det handlar om engagemang och närvaro. Du får träffa barnen varannan vecka, men på den veckan kan du få spendera än mer tid med dem. Vara en lyckligare och bättre pappa. 

Det är bara att väga för och nackdelar. Man har 1 liv och bara du kan bestämma hur det livet ska se ut.

• Anonym (Igen)
    Anonym (same same but different) skrev 2020-05-09 05:27:39 följande:

Ibland behöver man bara skriva av sig. Ungefär som du behöver sparka verbalt på någon som redan (inte)ligger.

Hehe, ok. Jag antar att han som precis alla andra som startar sådana här trådar söker bekräftelse att det är ok att vara otrogen, same same, not differrent.
    Anonym (Igen) skrev 2020-05-09 06:29:48 följande:

Hehe, ok. Jag antar att han som precis alla andra som startar sådana här trådar söker bekräftelse att det är ok att vara otrogen, same same, not differrent.

Du måste läst in mycket mellan raderna som jag missat.

Och nej differrent heter det aldrig.
  • Anonym (Parterapi)

Du känner att du vill leva ut din sexualitet. Har du pratat om det med din partner? Tänker att parterapi är en bra idé. Tror inte det är många som egentligen vill ha ett förhållande utan närhet. Det behöver arbetas med som allt annat.

• Anonym (Sammahär!)

TS, det är som att läsa om mig själv. Skulle vilja skriva mer med dig.

Svar på tråden Splittra familjen pga sexuell frustration