Någon som känner igen - öm i huden vid beröring
Hej.
Jag vill se om någon känner igen detta och har tankar om vad det kan vara. Har träffat läkare en gång som tänkte någon form av tillfällig nervsmärta... skulle avvakta. Om det ej försvunnit inom en månad så skulle jag tillbaka.
Men hursomhelst. Det började med att jag kände på högersida rygg att jag liksom var känslig för beröring. På en punkt. Jag kände igen det från när jag brukar vara riktigt sjuk med feber att huden liksom känns som någon river på. Det går över när febern lagt sig oftast inom 1-2 dagar. Så jag tänkte att jag nu höll på bli sjuk. I samband med detta som inföll förra helgen så kände jag mig väldigt trött och orkeslös. Men inget annat tillkom. Spenderade helgen ganska så vilandes. När måndag kom så var tröttheten och orkeslösheten inte alls lika påtaglig men däremot hade denna ömheten i huden spridit sig till höger skulderblad och armhålan och under armen på högersida Och magen/midjan höger sida. Sen har det avtagit lite. Och känns ibland och ibland inte. Väldigt diffust. Om jag känner nu på armen och övriga områden känner jag inget. Om min man skulle känna med lätt beröring så känns det ibland och ibland inte. Skulle han massera så är det bara skönt. Inget som känns obehagligt. Alvedon lindrar till viss del. Mest känns det av kläderna.
Man googlar ju. Första som kommer upp är MS och bältros. Bältros uteslöt läkaren. MS kan han ju inte utesluta så klart och menade att det visst är ett symptom men att jag borde haft andra symptom då också och haft en nedsatthet i muskelkraft. Han verkade inte orolig alls. Menade att det också kunde handla om belastningsfaktorer. Jobb hemifrån. Icke optimal förändrad arbetsplats. Sovit konstigt Osv.
Men nu har det hållit på i över en vecka. Man funderar ju...
Någon som känner igen detta och har någon tanke?
God helg på alla!