• Anonym (Rover86)

    Barn sen innan, nu ingenting.

    Jag har 4 barn sen tidigare, nu har jag ny sambo sen några år tillbaka. Vi börja med bebisverkstaden i september 2018 och det har inte tagit sig. Inte en ända gång, inte ett plus någon gång. Jag vet när jag har ägglossning, har regelbundet mens, vi sexar regelbundet för att ej missa. Men de går bara inte.

    Min sambo har inga barn sen tidigare, han har ca 50 kg övervikt men har börjat gå ner sakta men säkert.

    Jag vågar inte ringa till kvinnohölsan pga av detta, jag har barn sen tidigare, sambon är överviktig. Vet att de kommer säga gå ner i vikt.

    Men problemet är ju att det inte är så lätt att bara gå ner för honom, han försöker men de är svårt. Och vem vet de kanske inte funkar ändå. Sen kan de ju lika gärna va fel på mig.

    Och kl tickar jag har sagt att efter nyår kommer jag avstå från allt. Jag vill inte vara en äldre mamma och min yngsta är 4 år nu.

    Men Känslor att inte få ett barn med min sambo är inte roliga. Jag blir bara så ledsen.

    Fler som varit i något liknade? Hur gör man?

  • Svar på tråden Barn sen innan, nu ingenting.
  • Anonym (Anonym)

    De kommer inte alls att säga något om hans vikt. Det kan vara en försvårande faktor men det kan ju vara så mycket annat som krånglar. Ni måste ju få en ordentlig utredning så ni vet vad som är fel. Men du vill inte gå dit för att det är så känsligt med hans vikt..? Hur gärna vill ni ha barn, egentligen?

  • Anonym (va?)

    Ni har försökt i 2 år och du är rädd att besöka sjukvården för hans övervikt?
    Det var det fånigaste jag hört, självklart ska ni besöka sjukvården om ni vill ha hjälp.  Bara för att du redan har ett biologiskt barn behöver det automatiskt inte vara hans fel, eller så är det något annat som spökar - men det får ni ju inte reda på utan utredning eller hur?

Svar på tråden Barn sen innan, nu ingenting.