• Anonym (Osäke­r)
    Sun 10 May 2020 09:09
    4098 visningar
    21 svar
    21
    4098

    Ändrat beteende vid otrohet?

    Ni som blivit bedragna av er man, märkte ni något på beteendet emot er? Eller var allt som vanligt?

    Och ni män som är otrogna, tycker ni att ni beter er annorlunda?

    Lever i en relation sedan 15 år tillbaka, med småbarn. Vi har sex flera gånger i veckan och sitter ofta och myser och pratar. Men det senaste året tycker jag han blivit mer disträ, och mest jag som tar initiativ till sex. Lite småsaker här och där, men inget konstigt. Vill inte tro han har någon annan men ibland får man den där lilla gnagande tanken...

  • Svar på tråden Ändrat beteende vid otrohet?
  • Anonym (T)
    Sun 10 May 2020 09:15
    #1

    Fråga han?

    Är väl bättre med öppen dialog än att gå runt och fundera och oroa sig

  • Anonym (Tvärt­om)
    Sun 10 May 2020 09:21
    #2

    Har läst någonstans att det ovkdå kan bli tvärtom. Man är ångerfull och därav mer kärleksfull i hemmet

    Däremot om man bråkar med älskarinnan så går det ut över partnern

  • Anonym (Andre­as)
    Sun 10 May 2020 09:27
    #3

    Hur har ni det egentligen i ert förhållande om otrohet är det första du tänker på när något ändras? Har du så dålig tillit till honom att otrogen är det första som poppar upp? Varför måste svaret vara otrohet?

    Kanske är mycket på jobbet? Ni kanske har det stressigt med barnen? Tufft ekonomiskt? Sjuka föräldrar? Nån av er är sjuk? Depression? Dåligt förhållande?

    Det kan finnas tusen orsaker till att han är lite disträ och otrogen borde vara det absolut sista alternativet som dyker upp...

  • Anonym (X)
    Sun 10 May 2020 13:58
    #4

    Eftersom min sambo nyss har erkänt att han träffat en annan så kan jag tala om hur jag anade det. Från att ha duschat var tredje dag började han duscha varje dag. Drog iväg när han slutar tidigt, jag kommer hem efter honom och tog för givet att han dragit iväg på fiske, men när han kom hem på kvällen utan fiskegrejer och i vanliga kläder. Hur länge dom träffats vet jag inte. Han är nykär och jag är förkrossad och vi bor fortfarande under samma tak...

  • Anonym (Kross­ad)
    Mon 11 May 2020 14:34
    #5

    Mitt ex va otrogen två gånger. Första gången va han mer frånvarande. Blev irriterad och ibland jävligt förbannad för ingenting. "gick ut med hunden", vilket han aldrig annars brukade göra, sent på kvällen eller mitt inatten och lämnade en lapp så att jag inte skulle ringa honom. Telefonen höll han stenhårt i.

    Andra gången va samma sak. Men fick också ett mycket större klädintresse. Jag fick t om följa med och välja snygga märkeskalsonger och annat. Va ute och festade och "däckade på efterfesten" när han i själva verket aldrig va på efterfest utan festade med henne och gick hem med henne.

  • Anonym (suck)
    Mon 11 May 2020 16:30
    #6
    +2
    Anonym (T) skrev 2020-05-10 09:15:16 följande:

    Fråga han?

    Är väl bättre med öppen dialog än att gå runt och fundera och oroa sig


    Men gösses så naivt...

    Du älskling - du har verkat lite disträ sista tiden, du har möjligtvis inte knullat någon annan ?

    Ja nu när du säger det så har jag ju faktiskt knullat som en kanin med Karin på jobbet,  är helt slut....kuken känns helt manglad

    Jaha.... men gud så jobbigt för dig... men va bra att vi fick det utrett iaf så slipper jag gå och fundera... öppen dialog är alltid bäst Solig

    Låter det som ett realistisk scenario?
  • Anonym (suck)
    Mon 11 May 2020 16:30
    #7
    Anonym (X) skrev 2020-05-10 13:58:44 följande:

    Eftersom min sambo nyss har erkänt att han träffat en annan så kan jag tala om hur jag anade det. Från att ha duschat var tredje dag började han duscha varje dag. Drog iväg när han slutar tidigt, jag kommer hem efter honom och tog för givet att han dragit iväg på fiske, men när han kom hem på kvällen utan fiskegrejer och i vanliga kläder. Hur länge dom träffats vet jag inte. Han är nykär och jag är förkrossad och vi bor fortfarande under samma tak...


    Varför är du kvar med han?
  • Anonym (T)
    Tue 12 May 2020 17:24
    #8
    Anonym (suck) skrev 2020-05-11 16:30:20 följande:

    Men gösses så naivt...

    Du älskling - du har verkat lite disträ sista tiden, du har möjligtvis inte knullat någon annan ?

    Ja nu när du säger det så har jag ju faktiskt knullat som en kanin med Karin på jobbet,  är helt slut....kuken känns helt manglad

    Jaha.... men gud så jobbigt för dig... men va bra att vi fick det utrett iaf så slipper jag gå och fundera... öppen dialog är alltid bäst 

    Låter det som ett realistisk scenario?


    Så för att man är lite disträ så är man per aotumatik otrogen?

    Lite mörk syn du har.
  • Anonym (suck)
    Wed 13 May 2020 11:34
    #9
    Anonym (T) skrev 2020-05-12 17:24:15 följande:
    Så för att man är lite disträ så är man per aotumatik otrogen?

    Lite mörk syn du har.
    Poängen är snarare att det är jävligt naivt att tro att hen kommer säga sanningen OM hen är otrogen och därmed är det värdelöst att ställa frågan.

    Det är ingen mörk syn det är en realistiskt syn. ALLA ljuger om sin otrohet. Enda sättet att få reda på sanningen är att luska fram den själv.
  • Anonym (T)
    Fri 15 May 2020 01:04
    #10
    Anonym (suck) skrev 2020-05-13 11:34:48 följande:

    Poängen är snarare att det är jävligt naivt att tro att hen kommer säga sanningen OM hen är otrogen och därmed är det värdelöst att ställa frågan.

    Det är ingen mörk syn det är en realistiskt syn. ALLA ljuger om sin otrohet. Enda sättet att få reda på sanningen är att luska fram den själv.


    Men varför ska man på en gång fråga om otrohet? Man kan väl börja i en annan ände ifall det är något icke relaterat till just otrohet. Ska man misstänka sin partner för otrohet hela tiden så finns ingen tillit och vad har man då för förhållande i grund och botten.

    Du kanske inte ser det cyniska i det men om man bara har det tankesättet så förstår jag också att självinsikt inte är den bästa.

    Jag tror på kommunikation TS. Man kan ju börja med att man pratar med varandra och känner du att din partner inte är ärlig ändå så får du väl ta det därifrån
Svar på tråden Ändrat beteende vid otrohet?