• Magda11

    Kroppen har ballat ur efter missfall

    Hej.

    Jag fick missfall för en månad sedan (värsta smärtan och blödningarna jag någonsin haft...). Hade ägglossning ganska kort efter det (betydligt tidigare än i en vanlig cykel). Väntade i och med det min mens igår, 9/5, men den kom redan i måndags. 

    Det blödde precis som det brukar och i fredags försvann den nästan (precis som den brukar dagen innan den ska ta slut, vilket den borde ha gjort i lördags då jag brukar ha mens i sex dagar). Men i fredags kväll började jag blöda mer igen. Det blödde fortfarande mycket på lördag morgon. Blev väldigt fundersam då det aldrig brukar bli så. Men det lugnade sig igår kväll igen, så tänkte att det var över. Men nej. Imorse var det bruna (inte brunrosa som det brukar) och nu för en stund sedan har det börjat blöda mer igen.

    Jag har alltså sen i fredags varvat mellan att blöda som vid mens och bara få lätt rosabrun utspätt på pappret när jag går på toaletten. Vet att kroppen kan bete sig märkligt efter missfall, men blir orolig när blödningen kommer och går...

    Har någon varit med om liknande? Kan det var några rester eller något kvar som gör att det blir såhär? Hur beter sig kroppen om man fått utomkvedes? 

    (Har kontaktat 1177, men de säger bara att jag ska vänta och se om det går över.) 

  • Svar på tråden Kroppen har ballat ur efter missfall
  • Anonym (Xx)

    Ja, det är ju tyvärr den trista sanningen. Själv blödde jag i minst sex veckor, av och till, hormonella blödningar. Slutade först när jag verkligen fick ägglossning. Jag skulle inte ta endast kalender/symptom/ägglossningstest som en garanti för att ägglossning har skett efter missfall. Det kan dröja ett tag även om vissa kommer igång direkt. Jag vet att det är svårt och trist att höra men tiden kommer att utvisa så småningom. Det är verkligen svårt när man inte känner igen kroppen men det kommer tillbaks. Tempar du inte famlar du lite mer i mörkret men som sagt tids nog är du återställd ändå. Lycka till!

  • Magda11
    Anonym (Xx) skrev 2020-05-11 10:52:31 följande:

    Ja, det är ju tyvärr den trista sanningen. Själv blödde jag i minst sex veckor, av och till, hormonella blödningar. Slutade först när jag verkligen fick ägglossning. Jag skulle inte ta endast kalender/symptom/ägglossningstest som en garanti för att ägglossning har skett efter missfall. Det kan dröja ett tag även om vissa kommer igång direkt. Jag vet att det är svårt och trist att höra men tiden kommer att utvisa så småningom. Det är verkligen svårt när man inte känner igen kroppen men det kommer tillbaks. Tempar du inte famlar du lite mer i mörkret men som sagt tids nog är du återställd ändå. Lycka till!


    Oj, så länge :(

    Jag har iaf slutat blöda nu, men kan ju börja igen. Jag har tagit blodprov för att kolla upp allt och läkaren sa att jag haft ägglossning, så verkar som det positiva testet stämde :)
  • Magda11
    Anonym (Xx) skrev 2020-05-11 10:52:31 följande:

    Ja, det är ju tyvärr den trista sanningen. Själv blödde jag i minst sex veckor, av och till, hormonella blödningar. Slutade först när jag verkligen fick ägglossning. Jag skulle inte ta endast kalender/symptom/ägglossningstest som en garanti för att ägglossning har skett efter missfall. Det kan dröja ett tag även om vissa kommer igång direkt. Jag vet att det är svårt och trist att höra men tiden kommer att utvisa så småningom. Det är verkligen svårt när man inte känner igen kroppen men det kommer tillbaks. Tempar du inte famlar du lite mer i mörkret men som sagt tids nog är du återställd ändå. Lycka till!


    Oj, så länge :(

    Jag har iaf slutat blöda nu, men kan ju börja igen. Jag har tagit blodprov för att kolla upp allt och läkaren sa att jag haft ägglossning, så verkar som det positiva testet stämde :)
Svar på tråden Kroppen har ballat ur efter missfall