Forum Könssjukdomar - Sex & samlevnad
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Sprucken förhud.

Mån 11 maj 04:53 Läst 0 gånger Totalt 10 svar
    Anonym (Förhu­den spruck­en)
    Visa endast
    Mån 11 maj 04:53

Fler som varit med om att förhuden spruckit och inte går att dra tillbaka. Har varit till läkaren och fått kostisonkräm men tycker inte det hjälper och vill kunna ha sex normalt men har som hård förhud där den är sprucken. Försöker onanera men det gör ont. Någon som har tips på vad man kan göra för att få bort detta. Alla tips mottages tacksamt

• Anonym (Chill­et)
    Visa endast
    Mån 11 maj 07:57 #1 +3

Ja tipset är att vänta med att dra i pillesnoppen tills den är helt läkt.

• Anonym (ssk)
    Visa endast
    Mån 11 maj 08:25 #2
    Anonym (Chillet) skrev 2020-05-11 07:57:36 följande:
    Ja tipset är att vänta med att dra i pillesnoppen tills den är helt läkt.
    Ja, låt bli den lilla minst en månad så den får läka helt.
  • Anonym (Hade samma)
    Visa endast
    Mån 11 maj 08:33 #3

Jag opererade mig för det. Fanns ingen annan utväg, allt blev bra efter det! Det är rätt vanligt att den blir för tight runt ollonet. Jag kunde i alla fall skämta om det med min fru och säga att snoppen måste växt. :)

• Mån 11 maj 09:25 #4

Hade samma problem i ungdomen. Men jag runkade helt enkelt bort det. Sprickorna försvann undan för undan också när jag mjukade upp huden så pass.

• Anonym (Chill­et)
    Visa endast
    Mån 11 maj 10:08 #5
    Tukt skrev 2020-05-11 09:25:54 följande:

Hade samma problem i ungdomen. Men jag runkade helt enkelt bort det. Sprickorna försvann undan för undan också när jag mjukade upp huden så pass.

Tur för dig. I de flesta fall när hud spricker så brukar det läka ihop, dvs det blir tightare.
  • Mån 11 maj 11:07 #6
    Anonym (Chillet) skrev 2020-05-11 10:08:35 följande:
    Tur för dig. I de flesta fall när hud spricker så brukar det läka ihop, dvs det blir tightare.
    Ja, precis. Men i och med att jag var så där tonårskåt och inte kunde låta bli, så läkte det aldrig i hop i "tajt läge". Huden där är ju också så elastisk att om man bearbetar den så mjukar man snarare upp den. Sprickorna sitter ju i huden också...är ju liksom inga köttsår.
  • Anonym (Förhu­den spruck­en) Trådstartaren
    Visa endast
    Fre 15 maj 02:06 #7

Har som sagt varit till läkaren och där fått bedömningen att det inte behöver opereras utan räcker att smörja. Men har smörjt länge nu och tycker inte det blir bättre kan inte dra bak helt och det gör det trixigt att få på en kondom

• Anonym (ssk)
    Visa endast
    Fre 15 maj 09:56 #8
    Anonym (Förhuden sprucken) skrev 2020-05-15 02:06:17 följande:
    Har som sagt varit till läkaren och där fått bedömningen att det inte behöver opereras utan räcker att smörja. Men har smörjt länge nu och tycker inte det blir bättre kan inte dra bak helt och det gör det trixigt att få på en kondom
    Då får du gå tillbaka och visa att det inte räckte.
  • Fre 15 maj 10:50 #9

Jag använder Locobase Repair innan jag drar i förhuden annars brukar den spricka.

• Anonym (Hade samma)
    Visa endast
    Tis 19 maj 17:06 #10
    Anonym (Förhuden sprucken) skrev 2020-05-15 02:06:17 följande:

Fick jag med... Vart ingen skillnad. Jag gick det och förklarade att jag känner min kropp, och det här funkade inte. Inget snack alls därifrån. Mindre kul i dessa tider med operationer, men urologen och Corona är inte så starkt besläktade som du är.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll